رئیس کل دادگستری استان یزد:

ضایعات فروشی‌های یزد باید به سرعت ساماندهی شود

رئیس کل دادگستری استان یزد خواستار نظارت جدی بر صنف ضایعات فروشان یزد و ساماندهی آنها در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری، در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار داشت: با غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد شرایط مطلوب فرهنگی و آموزشی باید از شکل گیری و شیوع جرائم و آسیب های اجتماعی کاست.

وی با اشاره برخی از مشکلات شکل گرفته در برخی از محلات حاشیه ای یزد، بر تسریع در نصب دوربین های نظارتی تأکید کرد و افزود: یک ضلع مهم پیشگیری از وقوع جرم، اقدامات وضعی و انتظامی است که می تواند در ارتقاء امنیت محله و پیشگیری از وقوع جرم اثرگذار است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، نظارت جدی بر صنف ضایعات فروشان و ساماندهی اساسی آنها را خواستار شد و گفت: استفاده از اتباع بیگانه و واگذاری اداره این اماکن به افراد فاقد مجوز و صلاحیت، مشکلات زیادی را به دنبال داشته که باید با نظارت جدی و بازرسی های مستمر از استمرار مشکلات در این صنف جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم باید در موعد قانونی تعیین شده اجرا شود و چنانچه مدیر یا مسئولی بدون هیچ توجیه قانونی از اجرای مصوبات شانه خالی کند، دادستان می تواند به عنوان ترک فعل اقدام قانونی کند.

در این نشست گزارش هایی از اقدامات صورت گرفته و مصوبات جرا شده جلسات گذشته توسط مقام های اجرایی، امنیتی، نظامی و انتظامی ارائه شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..