معاون کمیته امداد استان یزد خبر داد:

حمایت کمیته امداد از خانواده‌های یزدی دارای نوزادان چند قلو

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: ۱۳ خانواده نیازمند یزدی دارای نوزادان سه‌ قلو و بیشتر شناسایی ‌شده‌اند که از این نهاد درخواست حمایت داشته‌اند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان یزد، محمدحسین جمال پور با بیان اینکه وضعیت زندگی خانواده‌های نیازمند پر نوزاد یزدی در حال بررسی است، اظهار داشت: ۱۳ خانواده نیازمند یزدی دارای نوزادان سه‌ قلو و بیشتر شناسایی ‌شده‌اند که از این نهاد درخواست حمایت داشته‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه پدیده چندقلوزایی و مراقبت از آن‌ها به‌طور هم‌زمان نیازمند حمایت بوده و بسیاری از خانواده‌های موردنظر به دلیل نداشتن توان مالی لازم در زمان تولد نوزادانشان، به ‌یک‌باره دچار مشکلات فراوانی در امور نگهداری و مخارج زندگی می‌شوند به همین منظور کمیته امداد نسبت به ارائه خدمت به این خانواده‌ها اقدام می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد عنوان کرد: گروه هدف موردنظر خانواده‌های پر نوزاد نیازمند به کمک با اولویت مسکن، معیشت و درمان دچار مشکل هستند که از امکانات دولتی و غیردولتی استفاده نکرده‌اند و تعداد نوزادان متولد شده هم‌زمان در آن خانواده بیش از سه نوزاد است.

وی بیان کرد: نتیجه بررسی و تحقیق خانواده‌های نیازمند دارای نوزادان سه‌قلو و بیشتر به کمیته امداد مرکز ارسال‌ شده و تاکنون نیازمندی چهار خانواده تأیید شده و وضعیت بقیه خانواده‌ها در حال بررسی است.

جمال پور افزود: تاکنون ۲۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به‌عنوان کمک‌معیشت و کمک به خرید مسکن به چهار خانواده نیازمند موردنظر پرداخت ‌شده است که از این مبلغ ۴۰ میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت و ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به خرید مسکن به خانواده‌ها کمک شده است.

وی ادامه داد: سه وام ۳۰ میلیون تومانی و یک وام ۲۰ میلیون تومانی نیز برای این چهار خانواده پرنوزاده نیازمند در نظر گرفته‌ شده است.

جمال پور تصریح کرد: همچنین ماهانه یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خرید شیر خشک و پوشک تا پایان ۲۴ ماهگی کودکان به‌حساب هر خانوار واریز می‌شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..