به صورت مجازی؛

دومین دوره طرح ملی «لاله‌های روشن» در یزد آغاز شد

اختتامیه اولین دوره و افتتاحیه دومین دوره طرح ملی لاله های روشن، یادواره ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۴ هزار فرهنگی شهید به صورت مجازی در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، حسینعلی ملانوری، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم اظهار داشت: این طرح، سرگذشت پژوهی و کنجکاش دانش آموزان در زندگی شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد ۶۰۰ یادواره شهدا در سطح مدارس استان برگزار شد و ناحیه یک در این زمینه پیشتاز بود، افزود: طرح ملی لاله های روشن نیز با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش آموزان همراه بود.

ملانوری بیان کرد: ارائه آثار ادبی و هنری، مقالات، سرگذشت پژوهی، ذکر خاطرات همرزمان شهدا، دیدار با خانواده شهدا و … از جمله برنامه هایی بود که در قالب این طرح ملی عملیاتی شد.

وی از لاله های روشن به عنوان یکی از زیربنایی ترین برنامه های حوزه پرورشی با مشارکت بالای دانش آموزان یاد کرد و گفت: فعالیت تشکل های دانش آموزی به ویژه بسیج دانش آموزی در این طرح قابل تقدیر است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: در یزد ۹۳ هزار دانش آموز در طرح ملی لاله های روشن مشارکت کردند که بخشی از این مشارکت به صورت حضوری قبل از شیوع کرونا و بخشی نیز به صورت مجازی بوده است.

ملانوری بیان کرد: در دومین دوره از این طرح برنامه ها و مناسبت هایی طراحی کردیم که با شروع این طرح در سال جدید و با مساعدت و همراهی همه مدیران مدارس شاهد رشد کمی و کیفی این رویداد بزرگ در مدارس استان خواهیم بود.

گنجینه خاکریز در یزد منتشر می‌شود

وی ادامه داد: در سال جاری برای غنا بخشیدن به کیفیت اجرای برنامه لاله های روشنن، پویش سراسری گنجینه خاکریز شامل مجموعه ای از مستندات و مکتوبات دفاع مقدس منتشر می شود و در اختیار مدارس قرار می گیرد.

ملانوری همچنین از راه اندازی نمایشگاه دائمی از وسایل و اقلام در دست رزمندگان در دوران دفاع مقدس در سینما دانش آموز خبر داد و گفت: تولید آثار فاخر از مستندات شهدا از جمله ذکر خاطرات شهدا از زبان خانواده های آنها و قرار د ادن آن در اختیار دانش آموزان را نیز در دستور کار داریم.

معاون هماهنگی سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه یزد امسال میزبان دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد است، اظهار داشت: برنامه های این کنگره در ۲۱ کمیته در حال پیگیری است و همت استاندار یزد و پیگیری‌های وی و دیگر مسئولان کمیته ها، اتفاقات خوبی را در رابطه با برگزاری مراسم مرتبط با شهدا در استان رقم زده است.

نوری زاده با اشاره به اینکه استان یزد ۴ هزار شهید دارد، افزود: یکی از برنامه های این کنگره این است که به ازای هر شهید استان، ۴۰ خدمت به مردم ارائه شود.

۴ هزار متر فضای آموزشی در قالب برنامه‌های کنگره ملی شهدای یزد ایجاد می شود

وی بیان کرد: برنامه ای که کمیته فرهنگیان دنبال می کند، ۴ هزار مقاله دانش آموزی و ایجاد ۴ هزار متر فضای آموزشی است که فعالیت‌های آن آغاز شده و پوستر این دو برنامه به زودی رونمایی می شود.

نوری زاده از لاله های روشن نیز به عنوان یکی از برنامه های بسیار خوب در حوزه شهدا یاد کرد و گفت: این برنامه توانسته به خوبی مشارکت دانش آموزان را جلب کند.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز اظهار داشت: آموزش پرورش، مدارس و دانش آموزان همواره در تمام دوران دفاع مقدس گنجینه عظیمی بودند و ۲۵ درصد شهدای استان یزد از جامعه دانش آموزی و فرهنگیان هستند.

فاضلی یادآور شد: دانش آموزان هم در دوران دفاع مقدس و همم بعد از آن دوران و هم در حال حاضر، نقش بسیار مهمی در عرصه های مختلف ایفا کردند و شهید محمدحسین ذوالفقاری، شهید ۱۲ ساله دفاع مقدس نیز از دیار یزد در جبهه ها حضور یافت به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه یزد مملو از این شهداست و فرهنگ ایثار و شهادت هرگز خاموش نخواهد شد، تاکید کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ هم یادواره ها همچنان به طور مستمر ادامه داشته باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..