امام جمعه یزد:

دستگاه‌های نظارتی به بهانه اجرای قانون مانع پیشبرد امور نشوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دستگاه‌های نظارتی نباید به بهانه اجرای قانون و با اشکال تراشی‌های بی‌مورد، مانع پیشبرد امور شوند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری،  در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز دیوان محاسبات استان یزد اظهار داشت: معتقدیم که قوانین نهادهایی مانند دیوان محاسبات، بازرسی و سایر دستگاه‌های نظارتی باید برای همه مردم و مسئولان تبیین شود تا آنها از قوانین آگاهی پیدا کنند زیرا برخی تخلفات به دلیل نا آگاهی از قوانین اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: افرادی که ناظر اجرای قانون هستند، می‌توانند به دو شیوه عمل کنند، نخست اینکه قانون را چماقی بر سر مدیران و کارکنان دستگاه‌ها قرار دهند و با اشکال‌تراشی‌های بی‌مورد، دست آنها را برای انجام کار ببندند که این امر سبب توقف امور و در بسیاری از موارد برگشت بودجه‌ها شده است.

ناصری، نوع دیگر نظارت بر حسن اجرای قانون را ارائه راهکار قانونی برای انجام کارها دانست و افزود: مسئله اعمال قانون بسیار حائز اهمیت است بنابراین هر کجا قانون مانعی در مسیر اجرای کار ایجاد کرده، باید راهکار قانونی پیش پای مدیران بگذارند و با راهنمایی و ارشاد، مراقب باشند ضمن انجام کار، از مسیر قانون خارج نشود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: نباید با ابزار قانون از حرکت و پیشرفت جلوگیری شود و دستگاه‌های ناظر نباید کاری کنند که دیگر کسی جرات انجام کار نداشته باشد بلکه باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که در برابر مشکلات ایجاد شده در مسیر امور، هم راهکار قانونی ارائه شود و هم کارها متوقف نشود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی نظیر دیوان محاسبات هم باید جرأت انجام کار بدهند و هم باید مراقبت کنند که کار، قانونی انجام شود.

ناصری ادامه داد: مدیران باید تعهد دینی و اخلاقی نسبت به قانون داشته باشند و خداوند متعال را در همه امور ناظر بدانند و در مسیر رضایت خدا قدم بردارند و اگر مدیری دلسوز باشد، به تعهدات خود عمل می‌کند.

امام جمعه یزد همچنین بر ضرورت ارائه آموزش‌های ویژه در ادارات با محوریت تقویت روحیه تعهد و اخلاق اسلامی تاکید کرد و افزود: در دستگاه‌های نظارتی ابتدا باید تعهد و احساس مسئولیت در برابر خدا، مردم و بیت‌المال حائز اهمیت باشد.

وی تاکید کرد: همه ما باید از خداوند متعال بخواهیم که لغزش‌ها را از ما دور کند و با استغفار و توجه به خدا و بازگشت از گناه، تلاش کنیم تا از انحراف در مسیر دور بمانیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..