آغاز به کار اولین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و فن بازار

رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: نمایشگاه مجازی دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و فن بازار با رویداد‌هایی مانند نیاز‌های فناوری صنعت گردشگری، معدن، صنعت نساجی، صنعت فولاد، هوشمندسازی تولید، ارائه توانمندی‌های حوزه خدمات انلاین و دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، لطفی افزود: ارائه دهندگان خدمات هشت مورد، شتاب دهنده‌ها و فضای کار اشتراکی چهار مورد، استارت تاپ‌ها یک مورد، پارک علم و فناوری و بخش‌های تابعه چهار مورد، دانشگاه‌ها و مراکز علمی ۱۷ مورد، دستگاه‌های اجرایی ۱۴ مورد، شرکت‌های فناور دانش بنیان ۴۹ مورد و صنایع ۲ مورد در این نمایشگاه مجازی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه به صورت شبانه روزی و دائمی دایر است، افزود: در حال حاضر ۱۰۰مجموعه درخواست غرفه برای حضور در نمایشگاه داشته و محتویات خود را بارگذاری کردند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد از آغاز عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایلوت فناوری در طرح جامع خبر داد و تأکید کرد: ساختمان پایلوت فناوری در طرح جامع حدود ۲هزار و ۴۰۰متر است و با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال تا شش ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

لطفی ادامه داد: این طرح جامع در بلند مدت محل استقرار شرکت‌های رشد یافته و بزرگ فناور استان خواهند بود. این فضا در اختیار شرکت‌های فناوری که بزرگتر می‌شوند و قصد تجاری سازی دارند قرار می‌گیرد.

وی گفت: مجموعه این اراضی حدود ۶۷هکتار است که بخش بزرگی از آن واگذار شده و خود شرکت‌ها اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

استاندار نیز در این نشست ضمن قدردانی از همه دستگاه‌ها، شرکت‌های فناور و صنایع برای برگزاری نمایشگاه مجازی دستاورد‌های پژوهشی استان گفت: این نمایشگاه با همراهی و تلاش مجموعه استان برگزار می‌شود.

طالبی با بیان اینکه طرح جامع پارک علم و فناوری یزد سرآغاز فعالیت‌های بسیار خوبی برای استقرار شرکت‌های فناور خواهد بود، افزود: این مجوعه نقش تاثیرگذاری در توسعه فناوری استان خواهد داشت.

وی با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های فناور برای به سرانجام رسیدن این طرح جامع گفت: این مجموعه ظرفیت خوبی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان خواهد داشت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..