اجرای طرح مهر تندرستی در اردکان برای تامین داروی نیازمندان

معاون اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان: خیران می‌توانند سرمایه‌های خود را در قالب طرح مهر تندرستی برای تامین دارو و درمان نیازمندان وقف نمایند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدجواد شاکر با اشاره به نقش تاریخی افراد خیراندیش در توسعه اقتصادی و پیشرفت جامعه در حوزه‌های بهداشت و درمان و علوم گفت: وقف برای تامین دارو و درمان افراد نیازمند یکی از مهمترین نیاز‌های روز این شهرستان است.

وی از وقف به عنوان صدقه جاریه یاد کرد و افزود: متاسفانه موارد وقف برای خرید دارو و درمان نیازمندان در شهرستان بسیار محدود و ناچیز است، بنابراین خیران می‌توانند سرمایه هیا خود را در قالب طرح مهر تندرستی برای رفع نیاز دارو و درمان نیازمندان وقف کنند.

شاکر با اشاره به ثبت هفت مورد وقف جدید در سال۹۹ تأکید کرد: باید وقف‌های جدید را با کار‌های فرهنگی و همکاری رسانه‌ها به سمت نیاز‌های جدید هدایت کنیم که نمونه‌ای از این نیت ها، وقف تولید و خرید دارو درمان و یا محیط زیست و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی است.

معاون اداره اوقاف و امور خیریه اردکان ادامه داد: به علت اینکه محل مصرف وقف‌ها مشخص است حتما باید در همان محل استفاده شود که برای کمک به افراد نیازمند خاص و جدید این مشکل ساز است.

وی اظهار داشت: اردکان از لحاظ تعداد موقوفه رتبه دوم را در میان ۱۰ شهرستان استان یزد دارد و علت افزایش اجاره‌های موقوفه برای این است که برای اجرای نیت موارد وقف با توجه به قیمت‌های جدید اقلام خوراکی نیاز به روزرسانی اجاره بها احساس می‌شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..