مدیر شعب بانک مهر ایران استان یزد:

وجه التزام مشتریان این بانک صرف امور عام‌المنفعه‌ی داخل استان می‌شود

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد اعلام کرد: امسال برای اولین بار وجه التزام دریافتی از مشتریان که در استان یزد مبلغ قابل توجهی تاکنون بوده، صرف کارهای عام المنفعه در داخل استان خواهد شد.

«امیر حسینی»  در آستانه سیزدهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین بانک قرض الحسنه در کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذرماه سال ۱۳۸۶ با سهامداری ۱۰ بانک بزرگ کشور که بزرگترین سهامدار آن بانک ملی ایران به در اختیار داشتن ۲۱ درصد سهام با هدف برقراری عدالت اجتماعی و رفع مشکلات و نیازهای ضروری مردم تاسیس شد.

وی افزود: این بانک علاوه بر این اهداف در سالهای اخیر با ورود به حوزه اشتغال، اقدامات در خور توجهی را انجام داده است.

حسینی با بیان این که در حال حاضر منابع بانک مهر ایران بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است، تسهیلات فعال این بانک را ۳۸۰ هزار میلیارد ریال خواند و تصریح کرد: هر چند منابع بانک مهر ایران تنها پنج درصد از مجموع منابع قرض الحسنه کشور است ولی ۲۵ درصد تسهیلات قرض الحسنه کشور توسط این بانک پرداخت شده است.

وی با تاکید بر این که بانک مهر ایران یک بانک غیر تجاری و عام المنفعه است، گفت: این بانک در استان یزد دارای ۱۴ شعبه شامل ۹ شعبه در مرکز استان و پنج شعبه در شهرستانهای بافق، بهاباد، اردکان، میبد و مهریز است و تا پایان سال نیز شعبه‌ای را در شهرستان ابرکوه راه اندازی خواهد کرد.

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان یزد خاطرنشان کرد: این بانک علاوه بر ارائه خدمات در قالب تفاهم نامه های کشوری اعم از پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سایر سازمان‌ها و نهادها، در داخل استان نیز به ارائه خدمات به دستگاه‌های مختلف مشغول است به طوری که حتی پرداخت حقوق ۲۵ هزار کارگر و کارمند در استان از طریق این بانک انجام می‌شود.

وی گفت: شعب بانک مهر ایران در استان یزد با جذب بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال منابع مالی، در حال حاضر ۳۴۰ هزار حساب مختلف با ۲۲۰ هزار مشتری منحصربفرد دارد و تسهیلات فعال این بانک در حال حاضر شامل ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که تمام آن به صورت قرض الحسنه و با نرخ کمتر از چهار درصد پرداخت شده است.

حسینی از ویژگی‌های این بانک را افتتاح حساب بدون دریافت هیچ نوع مدرک هویتی و تنها با ارائه کارت ملی هوشمند و امضای دیجیتال متقاضی در راستای قانون مبارزه با پولشویی ذکر کرد و گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه نیز تنها با ارائه یک فقره چک ضمانت می‌توانند از ۲۲ آذرماه جاری به صورت آنلاین اقدام کنند.

وی سقف این تسهیلات را ۵۰ میلیون تومان بدون ارائه ضامن و تنها براساس رتبه اعتبارسنجی خواند که برای اولین بار و پس از ارائه این خدمت به صورت آزمایشی در مورد ۲۶۰۰ پرونده، انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به این که براساس اساسنامه بانک مهر ایران این بانک باید فاقد سودآوری باشد، گفت: با این حال خوشبختانه با استقبال مردم از این بانک طی سه سال اخیر بانک به درآمدزایی رسید که این درآمد طی این سالها صرف افزایش سرمایه، ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای مناطق زلزله زده و نیز بیمه ۵۰۰ هزار خانه روستایی در برابر حوادث شده است.

وی با اشاره به پیگیری اختصاص این درامد به خود استانها در جهت هزینه کرد در موارد عام المنفعه، اعلام کرد: خوشبختانه امسال برای اولین بار وجه التزام دریافتی از مشتریان که در استان یزد مبلغ قابل توجهی تاکنون بوده، صرف کارهای عام المنفعه در داخل استان خواهد شد.

وی از اختصاص سهمیه‌ای به استان برای سرمایه‌گذاری بانک در حوزه اشتغال روستایی در قالب تفاهم نامه با بنیاد برکت برای اولین بار خبر داد.

حسینی از جمله طرح‌های بانک مهر ایران در استان را علاوه بر طرح حمایت از کالا و خدمات ایرانی، اجرای طرح کالا کارت ذکر کرد و در این باره اظهار کرد: براساس این طرح هر فردی می‌تواند بدون سپرده گذاری و حتی گردش حساب مشمول دریافت کالا کارت تا سقف ۲۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد شود و مجاز به خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک که در حال حاضر شامل ۱۲۰ فروشگاه هستند و روزانه به آنها اضافه می‌شود، می‌باشند.

وی با اعلام آمادگی برای صدور کالا کارت برای تمام مردم یزد، خاطرنشان کرد: تنها شرایط مورد نظر برای این طرح رعایت خطوط قرمز بانک مرکزی یعنی نداشتن چک برگشتی و اقساط معوق و ضمانت ۲۰ میلیون تومانی فرد ضامن است.

حسینی در رابطه اقدامات بانک در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود به پرداخت ۵ هزار مورد تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد سه درصد به تمام مشاغل آسیب دیده از کرونا از جمله رانندگان تاکسی، آرایشگاه‌ها، معلمان حق التدریسی، راهنمایان گردشگری و طلاب و غیره با همکاری خانه فرهنگ صدوقی، شورای اسلامی و شهرداری یزد، استانداری و دفتر نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد.

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان یزد در پایان با بیان این که تاکنون ۲۲۰ هزار نفر در استان از تسهیلات قرض الحسنه این بانک بهره مند شده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته ۴۰ هزار مورد تسهیلات در استان پرداخت شده و طی هشت ماه امسال نیز با وجود در اختیار داشتن ۱۴ شعبه و ۹۴ نفر پرسنل تاکنون ۳۱ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده که امیدواریم تا پایان سال این رفم به ۵۰ هزار فقره برسد.

یادآور می‌شود، بانک مهر ایران استان یزد در کنار استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی و مازندران، جزو استانهای درجه یک محسوب می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..