دستگیری کلاهبردار ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیونی در یزد

no-thumbs

فرمانده انتظامی استان از دستگیری کلاهبرداری که از طریق امور تجاری و سرمایه گذاری اقدام به کلاهبرداری مبلغ سنگینی از شهروندان کرده بود خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سردار "ایرج کاکاوند"  گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه خانمی به نام "ز.م"40 ساله با دادن وعده های واهی و کسب اعتماد، اقدام به کلاهبرداری به مبلغ هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از وی کرده است بررسی موضوع به ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی سپرده شد.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات لازم در خصوص موضوع موردنظر و جمع آوری مدارک و مستندات به این نتیجه رسیدند که متهمه با دادن وعده های واهی در خصوص پرداخت سود با درصدهای بالا موفق به اخذ این مبلغ از شاکی شده است.
سردار کاکاوند گفت: ماموران پلیس، متهمه را دستگیر و به مرکز پلیس منتقل کردند که در بازجویی های انجام شده وی ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد اما در نهایت با مواجهه شدن با دلایل و مستندات ، چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام به جرم خود و کلاهبرداری هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی از شاکی اعتراف کرد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس نشانگر این است که متهمه با توجه به موقعیت شغلی که داشته از بین افرادی که برای انجام  امور اداری به وی مراجعه می کردند سوژه های خود را انتخاب و مبالغی را تحت عنوان سرمایه گذاری و پرداخت سود از آنها اخذ و رسید جعلی به آنها ارائه کرده است.
وی ادامه داد: از شیوه¬های پرداخت سود این کلاهبردار به طعمه¬های خود این بوده که از وجوه دریافتی مالباختگان به آنها سود ماهیانه پرداخت می کرده و بدین ترتیب سعی در جلب اعتماد افراد بیشتری برای رسیدن به نیات شوم خود داشته است.
سردار کاکاوند با بیان اینکه تاکنون چندین نفر از مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه و طرح شکایت کرده اند، گفت: با دستور قاضی پرونده، مراحل رسیدگی به پرونده این کلاهبردار خانم در دست اقدام است.
فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه تصریح کرد: شهروندان در زمان سرمایه گذاری مراقب افراد سودجو و کلاهبردار بوده و به این مهم توجه داشته باشند؛ همواره این احتمال وجود دارد افرادی که اقدام به پرداخت سود کلان می¬کنند قصد اعتمادسازی داشته تا در فرصت مناسب نسبت به انجام اعمال مجرمانه و کلاهبرداری اقدام کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..