بهبود قابل توجه جایگاه تورمی استان یزد

بهبود قابل توجه جایگاه تورمی استان یزد

استاندار یزد با بیان اینکه طی سال‌های اخیر همواره جزو استان های با بالاترین نرخ تورم بوده ایم افزود : با اقدامات صورت گرفته و بر اساس آمار منتشر شده، شاهد بهبود جایگاه تورمی استان هستیم به گونه ای که در آبان ماه 99، یزد رتبه 23 کشور از نظر میزان رشد نرخ تورم را داشته است.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر طالبی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با بیان اینکه در سال های گذشته، یزد همواره از استان های با نرخ بالای تورم بوده است گفت: در سال گذشته هدف خود را قرار گرفتن در بین ۵ استان برتر کشور از نظر کنترل نرخ تورم قرار دادیم.
وی با بیان اینکه آمار منتشر شده نشان از موثر بودن اقدامات استان در حوزه کنترل تورم دارد افزود: بر اساس آمار منتشر شده در آبان ماه ۹۹، رتبه استان از نظر میزان نرخ تورم به ۲۳ کشوری رسید.
وی با بیان اینکه همواره در قیمت گذاری ها در ستاد تنظیم بازار استان، پایین تر بودن نرخ های مصوب در مقایسه با دیگر استان ها را در دستور کار قرار داده ایم افزود : نرخ گذاری کالاها در استان به گونه ای بوده که قیمت برخی از آنها حتی تا ۵۰ درصد پایینتر از استان های مجاور بوده است.
وی در انتها و با اشاره به شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد : باید دستگاه های مسئول، بر قیمت های مصوب در ستاد تنظیم بازار و در تمامی زمینه ها از مصالح ساختمانی گرفته تا مواد پروتئینی و… نظارت جدی و دقیقی داشته باشند.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..