استاندار یزد در نشست روز دانشجو تاکید کرد:

ظرفیت اقتصاد دانش بنیان در استان؛ بستری مناسب برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار یزد از اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از رویکردهای جدید جهت توسعه استان یاد کرد و عنوان کرد: با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی که در زمینه اقتصاد دانش بنیان در استان یزد وجود دارد می توان اشتغال لازم برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم آورد.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر طالبی در نشست ویدئو کنفرانسی با دانشجویان دانشگاه های استان یزد که به مناسبت روز دانشجو در محل دانشگاه یزد برگزار شد ،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: روز دانشجو فرصتی مغتنم برای شنیدن مطالبات دانشجویان در بخش های مختلف از جمله مسائل آموزشی و درون دانشگاهی و نیز مطالبات مربوط به مسائل استانی و کشوری است.
وی جریان دانشجویی را، جریانی زنده و بر مبنای مطالبه گری دانست و اظهار داشت: مطالبه گری دانشجویان در حوزه های مختلف بسیار مهم و ارزشمند است زیرا این دغدغه ها نوید دهنده ی این بوده که جامعه می تواند با تکیه بر این مطالبات، پیوند و ارتباط مستقیمی را با مسئولین بخش های مختلف برقرار کند و مسئولیت پذیری مسئولان را افزایش دهد.
دکتر طالبی با بیان اینکه گلایه ها و مطالباتی که در جلسه مطرح شد گویای زنده بودن دانشگاه ها و جریان دانشجویی در استان و کشور است، افزود: در شرایطی که به نظر می رسید کرونا بتواند بر همه ی فعالیت های اجتماعی تاثیر گذار باشد، اما ما می بینیم دانشجویان همچنان نسبت به مسائل دانشجویی و نیز مسائل کشور و استان دغدغه مند هستند.
استاندار یزد بر اهمیت ایجاد فرصت های گفتگو با نمایندگان تشکل های دانشجویی در استان تاکید کرد و افزود: بسیاری از دغدغه های دانشجویان در مباحث معیشتی، اشتغال، چالش های کرونا و نیز موارد مربوط به توسعه استان و توسعه نامتوازن که در برخی از بخش ها وجود دارد، در دستور کار مسئولین قرار دارد که البته با اخذ نظر و دیدگاه های دانشجویان به عنوان نمایندگان قشر پیشرو جامعه می توان طرح و برنامه های موجود را با غنای بیشتری در سطح استان دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه استان یزد به عنوان یکی از استان های ایجاد کننده اشتغال در کشور به شمار می رود، خاطرنشان کرد: رویکرد جدید ما در حوزه اشتغال استان، فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
وی افزود: پیش از این کمتر به این مقوله توجه می شد و برنامه های اشتغال متناسب با تحصیلات دانشگاهی دانشجویان نبوده است.
دکتر طالبی از اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از رویکردهای جدید جهت توسعه استان یاد کرد و عنوان کرد: با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی که در زمینه اقتصاد دانش بنیان در استان یزد وجود دارد می توان اشتغال لازم را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم آورد.
استاندار ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات دانشجویان در عرصه پیشگیری و مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی نشان داد که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه ها همچنان نسبت به مسائل و مشکلات مردم دغدغه مند هستند، این حضور در جای جای استان قابل مشاهده بود و اقدامات موثری توسط دانشجویان و به ویژه گروه های جهادی در این عرصه به وقوع پیوست که جای تقدیر و تشکر دارد.

کاهش ۶۰ درصدی بستری های کرونایی استان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش بیش از ۶۰ درصدی آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های استان، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر مدیریت مناسبی در موضوع کنترل و پیشگیری از کرونا صورت گرفته است به طوری که استانی که سه هفته پیش در اوج بیماری کرونا بود و آمار بستری های آن به هزار و ۲۰۰ نفر رسیده بود امروز تعداد بستری بیماران کرونایی آن به زیر ۴۵۰ نفر رسید.
دکتر طالبی در ادامه اظهارداشت: مدیریت کرونا، حاصل تلاش جمعی کادر بهداشت و درمان استان، دستگاه های مسئول و به ویژه همکاری خوب مردم و اصنافی است که در بخش های مختلف نقش آفرین بودند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: بخشی از موفقیت های امروز استان در زمینه کرونا، به دلیل اقدامات و فعالیت هایی بود که پیش از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، در ستاد استانی به تصویب رسید، به بیان دیگر کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان یزد در سایه همراهی و همکاری مردم و اصناف در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تبعیت از محدودیت های کرونایی به بار نشست.
بالاترین مقام اجرایی استان با اشاره به انجام اقدامات زیر بنایی گسترده با همراهی بخش خصوصی، خیرین و دولت در زمینه تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران، گفت: برای کلیه بیمارستان های استان دستگاه های اکسیژن ساز و منابع ذخیره اکسیژن تامین شد که در حال حاضر این دستگاه ها در برخی از بیمارستان ها نصب شده و در حال بهره برداری است و در برخی از بیمارستان ها در حال نصب است.
دکتر طالبی اضافه کرد: در کنار تمام مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و حمایت های ملی که در بخش های مختلف در حوزه کمک به مردم و در بحث تامین معیشت آن ها صورت گرفت، برخی از برنامه های استانی نیز دنبال شد.
وی افزود :به عنوان مثال با همراهی بخش خصوصی در استان و سپرده گذاری در بانک های قرض الحسنه، وام هایی برای صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا مصوب و پرداخت شد که این کار به عنوان یک کار نمونه و ویژه در کل کشور مطرح شد.
استاندار یزد با بیان اینکه نتیجه حمایت های ویژه از بخش های آسیب دیده از کرونا، حفظ اشتغال استان بود، اظهارداشت: با اقدامات و فعالیت های اقتصادی که در استان صورت گرفت، استان یزد جایگاه اول کشوری را در زمینه کاهش نرخ بیکاری در فصل های بهار و تابستان سال ۹۹ ازآن خود کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که با همین همدلی هایی که در عرصه مدیریت کرونا در استان شاهد بودیم و همراهی و هماهنگی بسیار خوبی که در استان وجود دارد، می توانیم سختی های این دوران را نیز پشت سر بگذاریم و با انسجام و اولویت بندی که در استان وجود دارد شاهد تداوم موفقیت ها باشیم.
دکتر طالبی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی که تحت فشارهای بین المللی و تحریم های ظالمانه قرار داریم راه حل برون رفت از مشکلات کشور انسجام و همبستگی ملی ارزیابی کرد.
استاندار یزد با اشاره به اینکه علی رغم وجود مشکلات، شاخص های اقتصادی استان یزد روبه رشد است، تصریح کرد: با وجود تحریم ها، شاهد جریان زنده ی سرمایه گذاری و توسعه در سطح استان هستیم و علی رغم وجود مشکلات و سختی ها، اقدامات و فعالیت های خوبی در سطوح مختلف بخش های زیربنایی و عمرانی و نیز بخش های اقتصادی و سرمایه گذاری در استان در حال پیگیری و انجام است.
وی ضمن ابراز خردسندی از اعلام آمادگی دانشجویان در عرصه مبارزه با کرونا و حمایت از مردم، تصریح کرد: پذیرای پیشنهادات عملی دانشجویان در عرصه های مذکور هستیم تا بتوانیم با کمک دستگاه های ذی ربط واین انگیزه بسیار خوب در جنبش دانشجویی، اقدامات و فعالیت های خوبی را در استان سامان دهیم.
طالبی بر ضرورت تعامل و ارتباط هرچه بیشتر جنبش و تشکلات دانشجویی با مسئولان استان اشاره و تصریح کرد: ممکن است که ما در برخی از دیدگاه های سیاسی با یکدیگر هم عقیده و هم نظر نباشیم اما همه ما دغدغه مردم، پیشرفت کشور و توسعه استان را داریم و این هدف مشترک می تواند پیوند دهنده ما به یکدیگر برای پیشبرد این اهداف و دغدغه ها باشد.
استاندار یزد در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، اظهارداشت: باید شاهد یک فضای سیاسی فعال و پویا در سطح استان و کشور باشیم وامیدواری مردم را نسبت به آینده افزایش دهیم که البته لازمه این امر حضور جریان های مختلف سیاسی در صحنه و در کنار هم برای ساختن استان و کشور است.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..