صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای نوپا حمایت می کند

no-thumbs

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت : این صندوق از کسب و کارهای نوپا بویژه در روستاها و مناطق محروم حمایت می کند بگونه ای که واحدهای مورد نظر بتوانند در یک دوره دو تا سه ساله روی پای خود بایستند.

به گزارش یزدی نیوزاصغر نورالله زاده  در نخستین نشست شورای اشتغال استان یزد در سال ۹۵ اعلام کرد: صندوق کارافرینی امید بعد از مجوز گرفتن از بانک مرکزی و تغییر نام حمایت از کسب و کار خرد را به عنوان حلقه گمشده تامین مالی اشتغال در دستور کار قرار داد.
وی افزود: بر همین اساس و با توجه به اینکه یکی از اولویت های اقتصادی حمایت از کسب و کارهای خرد بود، صندوق کارآفرینی امید از این کسب و کارها حمایت کند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به حمایت از کسب و کار در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته ادامه داد: در سال ۱۳۳۵ معادل ۷۰ درصد جمعیت کشور روستایی بوده ولی در سال ۹۵ آمار جابجا شده و الان جمعیت شهری ۷۰ درصد و جمعیت روستایی ۳۰ درصد شده است.
وی خاطرنشان کرد: در تهران و شهرهای بزرگ بانکهایی هستند که هر کسی با توان پرداخت سود خود، می‌تواند وام دریافت کند ولی در روستاها این دسترسی ها سخت‌تر است از این رو دولت باید در این حوزه‌ها ورود پیدا کرده و هم دسترسی ها را افزایش داده و هم اینکه سود حاصل از تسهیلات را کاهش دهد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به اینکه عمده این کسب و کارها از سوی جوانان ایجاد می‌شود، اضافه کرد: معتقدیم در کنار حمایت از فعالیت جوانان باید از فعالیت کسانی که رسمی یا غیررسمی هستند، بویژه بنگاه‌هایی که غیررسمی نیستند حمایت شود.
نورالله‌زاده تاکید کرد: هرجایی که رسمیت و توان مالی پایین تر باشد این صندوق حاضر می شود و در عین حال در جایی که رسمیت دارد و توان مالی هم بالاست، بانکها فعالیت می‌کنند.
وی حمایت از بخش های تولیدی را معطوف به بازار با رویکرد تولید انبوه به عنوان مدل بومی کسب و کار ایران عنوان کرد و گفت: این مدل دو مزیت منطقه ای و نیاز بازار را به همراه دارد.
این مسؤول ادامه داد: در این طرح ، ساماندهی ۹ محصول همچون چرم و مصنوعات چرمی، فرش، مصنوعات زیورآلات، تراش سنگهای قیمتی، اسباب بازی، سرگرمیهای فکری و بازیهای کودکان و پوشاک مدنظر این صندوق است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور اضافه کرد: به عنوان مثال مصرف پوشاک زیاد است در روسری ۲۵۰ میلیون قطعه مصرف داریم در حالی که ۱۰میلیون قطعه بیشتر در داخل تولید نداریم و در این خصوص در برخی نقاط همچون گنبد و یزد سرمایه گذاری کرده ایم.
نورالله‌زاده خاطرنشان کرد: در استان یزد روسری شال مورد حمایت قرار گرفته و امیدواریم که بتوان این صنعت را توسعه داد و نیاز استان یزد را رفع نماید.
وی با اشاره به اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده و واردکننده اسباب بازی و محصولات فکری یا دومین مصرف کننده زیورآلات در خاورمیانه است، گفت: همه اینها قابل تولید در واحدهای کوچک است و می‌توان با نگاهی بزرگ، بخشی از این موارد را سامان دهیم.
وی گردشگری و بوم گردی را صنعت مهم یزد خواند و گفت: می توان سرمایه گذاری های خوبی بویژه در گردشگری تاریخی ، طبیعت گردی و گردشگری خدمات بویژه در پزشکی و درمان انجام داد چون استان یزد در این زمینه ظرفیت بسیار زیادی دارد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور
خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری در حوزه جاذبه ها جایگاه ۱۳داریم در حالی که در حوزه زیرساختهای گردشگری جایگاه ۱۱۹ جهان را داریم که با توجه به جاذبه‌های بسیار زیاد گردشگری ایران، این جایگاه اصلا شایسته نیست.
به گزارش ایرنا،نورالله زاده تقویت شبکه بخش حمل و نقل، غذا و رستوران را از جمله لازمه‌های تکمیل زیرساخت در زمینه گردشگری دانست و گفت: بحث آموزش ارتباط و ارائه خدمات به گردشگران و فراگیری زبان هم یکی دیگر از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش خدمات گردشگری در یزد تصریح کرد: در صورتی که این کار مورد توجه قرار گیرد، فرصتهای کسب و کار به صورت خوبی در کشور فراهم می‌شود و به این شکل می‌توانیم نقش موثری در اقتصاد مقاومتی ایفا کنیم و به تقویت تولید داخل در زمینه‌های مختلف بپردازیم.
این مسؤول گفت: فعال کردن و سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی نیز می تواند مورد توجه باشد ضمن آنکه می توانیم با حمایت از مواردی که ذکر شد نقش هرچند کوچک اما موثری در اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.
وی در پایان با تجلیل از روند بازسازی بافت تاریخی و سرمایه گذاری در آن یاد آور شد: یزد در این بخش همچنان پیشتاز کشور بوده و الگوی سایر استانها و این امر ناشی از پابه کار بودن و علاقه یزدی ها به کسب و کار است.

بخش نظردهی بسته شده است..