بازگشت به کار ۱۴ هزار یزدی به شغل خود پس از موج اول کرونا

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به ثبت‌نام حدود ۱۸ هزار نفر از کارگران استان جهت استفاده از بیمه بیکاری در جریان موج اول بیماری کرونا، گفت: خوشبختانه طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۱۴ هزار نفر از این کارگران در واحدهای تولیدی خود مشغول به کار شده‌اند.

«عماد تشکری» درباره شرایط مقرری بگیران بیمه بیکاری استان، گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی در موج اول کرونا، حدود ۱۸ هزار نفر از کارگران جهت استفاده از بیمه بیکاری در سامانه ثبت نام کردند.
وی با اشاره به این که افراد که از تاریخ ۱۰ اسفندماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت سال جاری کار خود را از دست دادند و در سامانه مذکور ثبت نام کردند، مبالغی از طرف سازمان برنامه و بودجه به صورت متمرکز و کشوری به آنها پرداخت شد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تعداد سه هزار و ۹۰۴ نفر از ابتدای خرداد در این سامانه ثبت نام کردند، تصریح کرد: خوشبختانه طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۱۴ هزار نفر از کارگران در واحدهای تولیدی خود مشغول به کار شده‌اند.

وی اضافه کرد: از تعداد ثبت‌نام‌های صورت گرفته از ابتدای خرداد در سامانه با برقراری بیمه بیکاری دو هزار و ۱۳۳ نفر موافقت و با درخواست ۴۶۲ نفر نیز با توجه به دلایل و محدودیت های قانونی مخالفت شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، تشکری در پایان نیز یادآور شد: برخی از متقاضیانی که از موج اول کرونا (۱۰ اسفندماه ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۹) در سامانه بیمه بیکاری ثبت کرده و هنوز از طرف سازمان برنامه و بودجه هزینه‌ای به حساب آنها واریز نشده است، اسامی آنها به وزارتخانه جهت پیگیری ارسال شده و مکاتبات متعددی نیز در این زمینه برای پرداخت مبالغ تعیین شده انجام گرفته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..