رئیس بنیاد مسکن ابرکوه:

واحدهای آسیب‌دیده بارندگی اخیر در ابرکوه تسهیلات می‌گیرند

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ابرکوه گفت: مالکان کلیه واحدهای تجاری و مسکونی آسیب‌دیده ناشی از بارندگی‌های اخیر در شهرستان ابرکوه با تکمیل و ارسال مدارک به بنیاد مسکن می‌توانند تسهیلات جهت جبران بخشی از خسارت وارده را دریافت کنند.

«حمیدرضا چاکرالحسینی» تصریح کرد: به دنبال بارندگی‌های روز گذشته در شهرستان ابرکوه، منازل بسیاری در شهروندان شهرهای ابرکوه، مهردشت و روستاهای اطراف دچار آب‌گرفتگی و بعضاً تخریب شده است که در همین رابطه بنیاد مسکن شهرستان با پرداخت تسهیلات، بخشی از این خسارت‌ها را جبران می‌کند.

وی گفت: بنیاد مسکن در حال حاضر بخشی از اعتبارات خسارت بارندگی سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ را در اختیار دارد ولی ر صورت بیشتر بودن میزان خسارت از اعتبارات موجود، درخواست تأمین اعتبار را به استان ارسال خواهد کرد تا در حد توان پاسخگوی آسیب‌دیدگان باشد.

چاکرالحسینی با تأکید بر این که این اعتبارات تنها به واحدهای تجاری و مسکونی تعلق می‌گیرد، افزود: هرچند تسهیلات پرداختی نمی‌تواند ۱۰۰ درصد خسارت وارده به افراد را جبران کند اما تلاش خواهیم کرد که با توجه به نوع خسارت، تسهیلات لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

وی با تاکید بر این که با توجه به محدودیت اعتبارات، اولویت با افرادی است که در مراحل اولیه اقدام کنند، عنوان کرد: تسهیلات نامبرده پس از پرداخت باید در محل مورد نظر هزینه شود و در عین حال نیز به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه و مسیل‌ها و آبراهه‌ها، تسهیلاتی تعلق نمی‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن ابرکوه ادامه داد: در راستای تسریع در مراحل شناسایی واحدهای آسیب‌دیده و انجام اقدامات مورد نیاز، از کلیه افراد آسیب‌دیده درخواست می‌شود تا با تکمیل مدارک(شامل؛ فتوکپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی متقاضی و همسر به همراه اصل مدارک، اصل و کپی کارت پایان خدمت، قبض آب و برق، سند یا قولنامه واحد خسارت‌دیده، پوشه و گیره، سی‌دی عکس از خسارات وارده و معرفی‌نامه از فرمانداری) سریعاً به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابرکوه مراجعه کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..