رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد:

پیاده‌محوری رویکرد مدیریت شهری شهر جهانی

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد گفت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم، پیاده محوری به عنوان یک اصل اساسی و رویکرد جدی مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز، محسن عباسی هرفته، در نشست خبری ستاد مناسب سازی شهری به میزبانی بهزیستی یزد با اشاره به ضرورت دسترس پذیر شدن یزد برای همه اقشار به ویژه معلولان اظهار داشت: تلاش ما اجرای طرح‌های مختلف هم در زمینه پیاده‌راه سازی و هم مناسب سازی معابر شهر جهانی بوده است.

وی عنوان کرد: در چنین شهری، اولویت مدیریت شهری احداث پل زیرگذر و روگذر نیست بلکه تلاش ما سامان دادن به وضعیت معابر و فراهم آوردن شرایطی است که همه عابران حتی معولان جسمی حرکتی، نابینایان، ناشنوایان و … بتوانند به راحتی در سطح شهر تردد کنند.

عباسی هرفته عنوان کرد: یزد از چند سال پیش در حوزه گردشگری پیشرفت‌های جدی و چشمگیری داشته و اغلب گردشگران خارجی نیز و حتی گردشگران داخلی، بعد از دوران بازنشستگی یزد را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند بنابراین شهری که عنوان شهر جهانی را به خود اختصاص داده، باید برای همه اقشار از جمله سالمندان دسترس پذیر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: یکی از تعهدات ما در پروتکل‌های شهر جهانی، دسترس پذیر شدن شهر بوده و موظف هستیم فعالیت‌های عمرانی شهر را به این سمت سوق بدهیم.

وی با بیان اینکه یزد یک شهر جهانی است، افزود: این شهر جهانی امروز نه تنها دسترس پذیری چندان مناسبی ندارد بلکه شهری بی دفاع در برابر بارندگی است.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری یزد در دهه‌های گذشته نه تنها زیرساختی برای روان آب‌ها ایجاد نکرده بلکه زیرساختهای تاریخی موجود را نیز ساماندهی نکرده بود و اگر مسیل یزد دوباره کند و کاو و حفاری نشده بود، امروز نام مسیل یزد را فقط در کتاب‌های تاریخی داشتیم.

عباسی هرفته در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه شهری که با یک بارندگی، تردد در آن غیرممکن می‌شود چگونه شعار مناسب سازی و پیاده محوری سر می‌دهد، گفت: ما در آغاز یک راه طولانی هستیم و باید توجه داشت که شهر ما بدون نقشه‌های اجرایی شکل گرفته بنابراین چشم اندازهای در نظر گرفته شده، یک شبه محقق نمی شود.

وی تاکید کرد: ما خوشحالیم که امروز صحبت از موضوعاتی می شود که قبلا اصلا شنیده نمی شد و باید توجه داشت که شهر یزد توسط شهرداران شکل نگرفته بلکه توسط زمین داران بزرگ شکل گرفته بنابراین وجود برخی مشکلات در آن طبیعی است اما در تلاش برای رفع این مشکلات هستیم.

عباسی هرفته اظهار داشت: ما می پذیریم که شهر یزد امروز پیاده محور نیست یا در مقابل روان آب‌ها بی دفاع است اما بحث ما این است که مدیریت شهری با اراده قوی و هم‌افزا در صدد رفع این نواقص بزرگ برآمده و گواه این مدعا نیز اجرای طرح هفت خوان است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..