مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

«امام محله» به محل رجوع جوانان در محلات تبدیل شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح امام محله در یزد گفت: امام محله باید به محل رجوع جوانان و اهالی محل تبدیل شود.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام علیرضا نجیمی،  در نشست کمیته رسیدگی به امور مساجد استان یزد با تاکید بر اینکه ائمه جماعت مساجد از این پس امام محله نامیده می‌شوند، اظهار داشت: امامان محله برای تقویت ارتباط خود با افراد مختلف در محلات به ویژه جوانان تلاش کنند.

وی افزود: امامان محله باید به محل رجوع جوانان، خانواده‌ها، کسبه و ریش‌سفیدان محله‌ها تبدیل شوند که تحقق این امر نیازمند تقویت ارتباط از شیوه‌های مختلف است.

نجیمی همچنین بر پشتیبانی علمی و محتوایی امام محله تاکید کرد و ادامه داد: لازم است محتوای مناسب در اختیار امامان محله برای پاسخگویی به شبهات مردم به ویژه جوانان قرار گیرد و آنها نیز در مسیر به روز رسانی علم و اطلاعات خود ساعی باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین با تاکید بر ورود امام محله به مسائل اجتماعی عنوان کرد: امام محله باید بتواند در تمام رویدادهای یک محله از تولد تا فوت افراد، نقش آگاهی بخشی، تبلیغ و سایر ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی خود را به درستی ایفا کند.

نجیمی بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی در کمک به ایفای نقش امام محله تاکید کرد و گفت: تلاش ما این است که با حضور امام محله در مساجد، بتوانیم به سهم خود مشکلاتی که گریبانگیر مردم شده را حل کنیم.

وی افزود: گاهی اجرای یک برنامه فرهنگی، کمک رسانی، پا در میانی و ریش سفیدی و … می تواند بنیان یک خانواده را نجات دهد و این بخشی از رسالت‌هایی است که از امامان محله انتظار می رود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..