ستاد راهبری شهر هوشمند در یزد تشکیل می‌شود

اتاق فکر استان با حضور نماینده منتخب مردم یزد و اشکذر تشکیل جلسه داد.

به گزارش یزدی نیوز در نشست تخصصی اتاق فکر استان که شب گذشته با حضور مهندس سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده منتخب مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه یزد برگزار شد، موضوع تشکیل "ستاد راهبری شهر هوشمند" مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست هم‌اندیشی که اعضای اتاق فکر استان، اتاق فکر بنیاد نخبگان و جمعی از متخصصان و کارشناسان حضور داشتند همچنین به نقش مثبت دانشگاه‌ها در تصمیم‌گیری مسئولان و اهمیت تمرکززدایی تصمیم گیری‌ها در سطح کشور و بیان دیدگاه‌ها نخبگان در مورد مسائل کلان کشور پرداخته شد.

در ادامه، اعضای هیئت علمی دانشگاه و کارشناسان حاضر در نشست به طرح مسائل و موضوعات مختلفی در رابطه با استان یزد پرداخته و دیدگاه‌ها کارشناسی خود را مطرح کردند. مزیت‌های استان یزد در حوزه علم و فناوری، مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی، مشکلات و موانع اقتصادی استان و لزوم توسعه نهادهای مالی در استان یزد و تلاش برای تبدیل یزد به شهر پایلوت صنعت مالی، تلاش برای جذب منابع مالی در حوزه آب و بهره‌وری از منابع آبی، تقویت بخش خصوصی در تصمیمات آتی ملی و استانی برای موفقیت هرچه بیشتر استان و همچنین توانایی‌ها و امکانات موجود در زمینه فناوری اطلاعات و قابلیت‌های استان یزد برای تبدیل شدن به شهر هوشمند از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

همچنین موانع و مشکلات موجود در پیاده‌سازی و اجرای طرح‌های مرتبط با شهر هوشمند و مقدمات اجرای این طرح نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مهندس موسوی نیز در این نشست با اشاره به اینکه موضوعات و دغدغه‌های مطرح شده اهمیت بسیاری دارند، اظهار داشت اگر همه مدیران، مسئولان و دست‌اندرکاران استان با عزم راسخ در این راه تلاش کنند، دستیابی به چشم‌انداز ترسیم شده برای یزد دور از دسترس نخواهد بود.

وی در ادامه آمادگی خود را برای حضور در نشست‌های ماهیانه اتاق فکر استان و هرگونه حمایت و همکاری برای تحقق اهداف تعیین شده را اعلام کرد. در پایان مقرر شد «ستاد راهبری شهر هوشمند» برای پیگیری اجرای طرح هوشمند‌سازی شهر و استان یزد با مدیریت دکتر محمدصالح اولیاء تشکیل شود. شایان ذکر است، اتاق فکر استان یزد به ریاست دکتر محمدعلی وحدت فعالیت خود را از حدود یک سال قبل آغاز کرده و تاکنون نشست‌های تخصصی مختلفی را در زمینه مسایل راهبردی استان یزد برگزار کرده است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..