همکاری ۶۴۴ عامل و مبلغ زکات با کمیته امداد یزد

مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت: هم‌اکنون ۶۴۴ عامل و مبلغ زکات برای ترویج و تبلیغ این فریضه الهی و همچنین دریافت زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند.

«محمد شجاعان» با اشاره به نقش عاملین و مبلغین زکات در افزایش سه برابری پرداخت زکات طی هشت‌ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸، گفت: هم‌اکنون ۶۴۴ عامل و مبلغ زکات برای ترویج و تبلیغ این فریضه الهی و همچنین دریافت زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند.

وی با بیان این که طی هشت‌ماهه نخست امسال نیکوکاران یزدی ۲۰ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، افزود: زکات اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: ۱۸ میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و دو میلیارد تومان زکات واجب و کفارات بوده است.

شجاعان ادامه داد: ۸۳ درصد زکات در امور محرومان برای معیشت، ساخت، مرمت و بازسازی مسکن، تأمین جهیزیه نوعروسان، درمان و امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و ۱۷ درصد برای طرح‌های عام‌المنفعه (مرمت و بازسازی مسجد و حسینیه) هزینه شد.

به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، سال گذشته نیکوکاران یزدی با پرداخت ۲۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات واجب و مستحب موفق شدند رتبه سوم کشوری را در پرداخت زکات به خود اختصاص دهند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..