معاون فرهنگی اوقاف استان یزد:

طرح شهید سلیمانی در بقاع متبرکه یزد اجرا می‌شود

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح شهید سلیمانی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد خبر داد.

حجت الاسلام مجید کرمی  با اشاره به فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت مظلومانه سردار بزرگ مدافعان حرم، شهید سلیمانی، از اجرای طرح شهید سلیمانی با شعار «راه سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین می گذرد» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مومنانه و حمایت از آسیب‌دیدگان موج سوم کرونا، همزمان با هفته بسیج و تاسی از روحیه جهادی سردار شهید سلیمانی، طرح جهادی راه شهید سلیمانی را گام دیگری در راستای خدمت به بندگان خدا دانست.

کرمی افزود: در راستای گرامی‌داشت یاد و نام این سردار بزرگ، هر کدام از ما وظیفه ای داریم که باید این وظیفه را به خوبی بشناسیم و به آن عمل کنیم و وظیفه امروز ما نیز الهام گرفته از جمله ای است که سردار دلها در موضوع سیل خوزستان فرمودند و بیان کردند: جوانانی که اشتیاق زیادی برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم دارند، بهتر است به خوزستان بیایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، توجه به خوراک و پوشاک محرومان و مستمندان را فضیلت بسیار بالایی دانست و گفت: اهمیت این موضوع تا جایی است که در دین مبین اسلام تامین غذا و لباس فقرا و نیازمندان، وسیله آمرزش و جلب رحمت الهی بوده از اینرو در زمره کفارات قرار داده شده و در موارد مختلف امر به اطعام و یا پوشاندن فقرا شده است.

کرمی ادامه داد: بر این اساس مسئولان جامعه اسلامی، مومنین و دست اندرکاران بقاع متبرکه و خادمان فرزندان و نوادگان اهل بیت علیهم السلام، فصل سرد و خزانِ پاییز را با پویش همدلی و مساوات به فصل همدلی مومنانه تبدیل نمایند.

وی بیان کرد: در نظر داریم در مرحله اول این طرح بیش از هزار بسته معیشتی و پوشاک را به ارزش تقریبی ۳۵۰ هزار تومان به ازای هر بسته از محل اجرای نیات موقوفات و خیرین با محوریت مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه در اختیار اقشار نیازمند قرار دهیم .

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن دعوت از عموم مردم و خیرین استان یزد برای شرکت در این طرح اظهار داشت: خیرین می توانند وجوه خود به مراجعه به امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۴۳۶۷۲۲ واریز نمایند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..