استاندار یزد:

اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی در یزد حمایت می‌شود

استاندار یزد با اشاره به فراهم بودن شرایط سرمایه گذاری در یزد گفت: از اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی در این استان حمایت می‌کنیم.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی در نشست بررسی طرح‌ها و برنامه های توسعه چادرملو که در استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به اقدامات بسیار موثر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در امر مقابله و پیشگیری از کرونا در استان یزد اظهار داشت: چادرملو از شرکت‌های پیشگام در ایفای مسئولیت اجتماعی همچنین رشد و توسعه اقتصادی منطقه است.

وی همچنین با استناد به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که یزد را برترین استان در امنیت سرمایه گذاری اعلام کرده است، افزود: زمینه سرمایه‌گذاری دراین استان فراهم است و از اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی کاملاً استقبال می کنیم.

استاندار یزد از مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان کلکسیونی از تجربه یاد کرد و ادامه داد: با اجرای طرح‌های چادرملو توانستیم چالش‌های منطقه از جمله اشتغال را رفع کنیم و اکنون نیز برنامه‌ها و طرح‌های بسیار خوبی در مسیر از سوی این شرکت ارائه شده که انتظار داریم با حمایت سرمایه گذاران عمده چادرملو، این طرح‌ها عملیاتی شود و ما نیز ضمن حمایت کامل از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری امید نیز در این جلسه با تاکید بر نگاه توسعه بخشی امید، ضرورت تکمیل زنجیره تولید و توجه به صنایع پائین دستی فولاد با اولویت بخشی به ساخت داخل را از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مدیرعامل فعلی چادرملو توسعه‌گرا و مدیری تحول‌گرا است و همواره در این زمینه پیشگام بوده و ما نیزاز برنامه‌های وی حمایت می‌کنیم.

اکتشاف حلقه مغفول مانده صنعت فولاد

مدرس خیابانی عنوان کرد: حلقه مغفول مانده صنعت فولاد، اکتشاف است و اگر موضوع اکتشاف حل نشود به زودی صنعت فولاد با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

وی افزود: چون طرح‌های اکتشاف پر هزینه و زمان‌بر است، کمتر سرمایه گذاری مایل است در این زمینه فعالیت کند، اما چادرملو و اراده شخص مدیرعامل آن بر اجرای طرح‌های اکتشافی با هدف دستیابی به منابع جدید سنگ آهن است، به همین منظور تصمیم گرفتیم یک شرکت حفاری و اکتشاف به صورت مشترک برای تسریع در تحقق این امر مهم تاسیس کنیم و انتظار داریم مسئولان استان نیز اقدامی جدی و عملی در واگذاری معادن معطل مانده به چادرملو انجام دهند.

مدیرعامل امید با یادآوری اینکه تاکنون تصور می کردیم ثروت در چاه‌های نفت است، گفت: ما اشتباه می‌کردیم و ثروت در دل کویر و معادن آن نهفته است و باید از این منابع غنی ثروت برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد بهره برداری کرد.

منطقه جدید صنعتی در یزد ایجاد می‌شود

مدیرعامل چادرملو نیز در این نشست ضمن تقدیر از همراهی‌های مسئولان استان یزد در پیگیری طرح‌های چادرملو بیان کرد: آماده هستیم تمامی پهنه های معدنی استان یزد را اکتشاف کنیم و در این راه بسیار جدی هستیم، به همین منظور در صدد تهیه ماشین آلات حفاری عمیق هستیم تا مانعی در این راه نداشته باشیم.

ناصر تقی زاده یادآور شد: در حال حاضر طرح تولیدی تکمیل کننده زنجیره فولاد همچون گندله سازی، آهن اسفنجی، ورق‌های فولادی، صنایع فرو آلیاژی، نسوزها، ماشین سازی و چند طرح پایین دستی فولاد را در دست اقدام داریم و قصد داریم با تاسیس یک منطقه صنعتی جدید در استان یزد، تحولی بزرگ در توسعه اقتصادی این استان ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: چادرملو خود را متعهد به ایفای مسئولیت اجتماعی و ایجاد زیر ساخت‌های توسعه می‌داند و آماده‌ایم علاوه بر طرح‌های در دست اجرا از جمله انتقال آب خلیج فارس، ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، راه سازی، بهداشت و درمان و فرهنگی و ورزشی به میزان واگذاری هر پهنه جدید معدنی خدمات مشابهی ارائه دهیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..