مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد:

پاسخ استعلام در ثبت اسناد یزد آنلاین شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد از راه اندازی فرآیند پاسخ استعلام خودکار و آنلاین به صورت پایلوت در استان یزد خبر داد.

علی کریمی اظهار داشت: اسنادی که دفاتر املاک الکترونیکی دارند، به صورت برخط (آنلاین) توسط خود سامانه، پاسخ استعلام را تولید می کند و به دفاتر اسناد رسمی به صورت خودکار پاسخ می دهد.

وی افزود: بعد از طی این مراحل و در مرحله نهایی، خلاصه معامله در سامانه املاک به صورت خودکار ثبت و تا پیش سند، فرآیند به صورت خودکار و آنلاین انجام می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد بیان کرد: در این فرآیند، نقل و انتقالی که با این شرایط انجام شود اگر درخواست صدور سند از دفاتر اسناد رسمی برای واحد ثبتی ارسال شود، پیش سند در اقلام اطلاعاتی سامانه به صورت خودکار درج شده و متصدی و کاربران مربوطه در انجام فرآیند فوق نیازی به حضور مالک ندارند و سند به درب منزل مالک ارسال و با این روش حضور مالک در اداره ثبت، حذف می‌شود.

کریمی ادامه داد: مالکینی که سند مالکیت آنها، سند حدنگار نیست می‌توانند از طرح برون سپاری ثبت با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی استفاده کنند و سند مالکیت حدنگار به آدرس آنها ارسال و از آن پس، از مزیت استعلام آنلاین استفاده کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..