استفاده از انرژی های نو از اولویت های استان یزد است

no-thumbs

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : موضوع انرژی های نو ، یکی از محورهای اولویت دار در استان بوده و این استان از مستعدترین نقاط کشور در تولید انرژی خورشیدی محسوب می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا صحتی در نشست با مدیرعامل کریدورعلم و فناوری یزد ، ایجاد منطقه ویژه در حوزه علم و فناوری را باعث توسعه اقتصادی یزد و رفاه مردم برشمرد و افزود: استان یزد بدلیل بهره مندی از شرایط جغرافیایی و منابع طبیعی خاص و مردم سختکوش و باسواد می تواند الگوی مناسب در کشور محسوب شود.
وی اظهار کرد: توجه به موضوع انرژی های نو به عنوان یکی از محورهای اولویت دار در استان می بایست مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با تاکید بر جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی خورشیدی خاطرنشان کرد: مبحث انرژی های نو در کنار دیگر ضرورت های منطقه نظیر گردشگری ، سلامت ، فناوری اطلاعات ، صنعت نساجی و کاشی می بایست به صورت مستمر دنبال شود.
صحتی به تمایز و مزیت استان یزد در بهره مندی از انرژی های خورشیدی اشاره کرد و گفت: سال های گذشته شرکت توزیع نیروی برق در این بخش با ظرفیت حدود ۴۰۰ کیلووات در مساجد، واحدهای زیارتی و آموزشی و منازل استان سامانه فتوولتائیک ایجاد کرده است.
این مسئول یادآور شد : در سیستم های فتوولتائیک مسکونی با وجود هزینه بالای پنل های خورشیدی این هزینه در مدت ۲ تا ۲.۵ سال با کاهش هزینه مصرف جبران شده و به کاهش مصرف برق کمک می کند.
به گزارش ایرنا،وی با بیان اینکه این استان از مستعدترین نقاط کشور در تولید انرژی خورشیدی است، بهره گیری از این انرژی را به عنوان یکی از منابع تجدید پذیر دانست.

بخش نظردهی بسته شده است..