کشتار بیش از ۶ میلیون قطعه طیور و ۳۰۰ هزار راس دام در یزد

no-thumbs

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد از نظارت شرعی و بهداشتی کارشناسان این اداره بر کشتار بیش از شش میلیون قطعه طیور و 300 هزار لاشه دام در کشتارگاه‌های دام و طیور این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر "محمدرضا صادق‌پور" گفت: از آنجا که نظارت بهداشتی بر روند کشتار در کشتارگاه‌های دام و طیور نقش مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و وارد شدن مواد غذایی آلوده به چرخه مصرف شهروندان دارد، نظارت قاطع دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها باعث اجرای هر چه دقیق‌تر مقررات و ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای نظارت بر کشتارگاه های دام و طیور تعداد شش میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۳ قطعه طیور و ۳۰۴ هزار و ۴۱۹ لاشه دام در سال ۹۴، ضمن بررسی تایید سلامت بهداشتی و شرعی به بازار مصرف عرضه شد.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: نظارت بر روند کشتار شامل نظارت بهداشتی و شرعی است که این امر با حضور دائم مسئولین فنی بهداشتی و ناظرین شرعی در کشتارگاه‌ها محقق می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، کارشناسان اداره نظارت دامپزشکی و نیز کارشناسان دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی از طریق بازدیدهای دوره‌ای و منظم از کشتارگاه‌های طیور در سطح استان، عملکرد ناظرین بهداشتی و شرعی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا،این مسئول در پایان نیز گفت: از شهروندان تقاضا می شود به منظور حفظ سلامت خود، از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و نیز خرید گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی جداً خودداری کنند و همچنین مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و به تاریخ تولید و مهلت انقضاء مصرف توجه داشته باشند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..