وعده ستاد فرمان امام(ره) برای ۱۰۰۰ شغل جدید در روستاهای یزد

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در استان یزد از ایجاد یک هزار فرصت شغلی جدید در روستاهای اردکان، اشکذر و تفت خبر داد.

«علی اکبر محمدپناه» ضمن بیان این که از شهریورماه سال گذشته طرحی با هدف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان یزد اجرا شد، اظهار کرد: این طرح ابتدا در مناطق محروم و روستاهای شهرستان بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز انجام و منجر به ایجاد ۶۵۷ شغل در شش ماه دوم با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان شد.

وی افزود: این مشاغل عمدتاً اشتغال خانگی و اشتغال خرد بوده که در قالب اختصاص ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد به سرپرست خانوار ایجاد شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولیدات و محصولات افراد پس از اخذ تسهیلات، مورد نظارت قرار گرفته و توسط موسسات پشتیبان به صورت تضمینی خریداری می‎شود.

وی مشاغل ایجاد شده را شامل ۶۰ درصد در حوزه پرورش دام سبک و مابقی شامل مشاغل خیاطی، قالی‌بافی و ایجاد مغازه‌های متعدد مانند سوپرلبنیاتی اعلام کرد و گفت: طی نیم سال اول ۹۹، بیش از ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

وی از انعقاد توافقنامه اخیر این ستاد با حضور استاندار یزد و مسئول بنیاد برکت وابسته به این ستاد خبر داد و گفت: مقرر شد تا یک هزار فرصت شغلی دیگر در روستاهای اردکان، اشکذر و تفت نیز ایجاد شود.

این مسئول از ایجاد مشاغل بزرگی مانند بزرگترین گاوداری منطقه در همین راستا یاد کرد و گفت: این گاوداری به صورت مشارکتی با بخش خصوصی در بهاباد ایجاد شده و دارای ۱۳۰ راس گاو شیری است.

وی از مصرف تولید این گاوداری در شهرستان بهاباد خبر داد و گفت: تولیدات این واحد در وهله اول برای رفع نیازهای شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مازاد آن نیز به سراسر استان فرستاده می‌شود.

محمدپناه مجموع هزینه‌کرد ایجاد این مرکز را ۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیش از شش میلیارد تومان از این سرمایه‌گذاری توسط ستاد فرمان امام(ره) و مابقی توسط بخش خصوصی تامین شده است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان یزد به کمک این ستاد در جهت ارائه تسهیلات گردشگری در سال‌ها قبل اشاره کرد و گفت: سایر صنایع و مشاغل به ویژه گردشگری را با پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار دادیم اما از اوایل امسال بیشترین تمرکز مربوط به کرونا و مبارزه با این بیماری شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..