مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار شورای شهر یزد

no-thumbs

منتخب مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیریت یکپارچه شهری باید مورد توجه و در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز "سید ابوالفضل موسوی بیوکی" با حضور در جمع اعضای شورای اسلامی شهر و شهدار یزد گفت: نقطه مشترک نمایندگان شورای شهر و نمایندگان مجلس این است که هر دو منتخبان و نمایندگان مردم هستیم و تقریباً یک وظیفه مشترک هم داریم و آن هم بررسی و رفع مشکلات است به نحوی که مشکلات باید به طور دقیق شناسایی و در راستای رفع مشکلات برنامه‌ریزی شود.

وی یادآور شد: یکی از مواردی که در حوزه مدیریت شهری باید مورد توجه قرار گیرد و بسیار مهم است، مدیریت یکپارچه شهری است که این موضوع باید در دستور کار قرار بگیرد و تلاش خواهیم کرد تا مدیریت واحد شهری در شهر رعایت شود.

به گفته‌ی منتخب مردم یزد و اشکذر، اگر می‌خواهیم شاهد رشد و پیشرفت شهرها در تمام عرصه‌های اجتماعی باشیم، باید به این باور برسیم که کلیه امور شهر در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.

حجت الاسلام "عباس زارع" رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه‌ی علنی شورا بر لزوم همکاری میان نمایندگان  مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شورای  اسلامی شهر تاکید کرد و گفت: این همکاری نهایتاً، تسهیل امور مردم و ارتقای سطح زندگی شهروندان را در بر خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: شکی نیست که باید بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهاد شوراها ارتباط تنگاتنگی به وجود آید چرا که بسیاری از مشکلات شهری وشوراها می تواند در مجلس شورای اسلامی حل و فصل شود و امید است که  این ارتباط خوب و در نهایت منجر به حل بسیاری از مشکلات شهر و شهروندان شود.

زارع در ادامه به مشکلات آلودگی هوا، کمبود آب در استان، کمبود فضای سبز و نبود ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: متاسفانه  شهر یزد به علت عدم بهره‌برداری از ارزش افزوده معادن و کارخانجات، با مشکل درآمدی روبرو است و به دلیل مهاجر‌پذیری و جمعیت ۵۰ درصدی استان، هزینه بالایی دارد که ضروری است این مشکل کم درآمدی در مجلس پیگیری شود.

رئیس شورای شهر یزد افزود: در حال حاضر بافت تاریخی به عنوان سرمایه بزرگ و ارزشمند شهر یزد و نیازمند توجه خاص است چرا که می‌توان با جذب توریست و گردشگر زمینه رشد اقتصادی را در یزد فراهم آورد.

دیگر اعضای شورای اسلامی شهر یزد نیز مشکلات شهری را با منتخب مردم یزد و اشکذر در مجلس در میان گذاشتند و خواستار در اولویت قرار دادن پیگیری آنها شدند.

به گزارش ایسنا،"محمدرضا عظیمی زاده" شهردار یزد هم در این نشست به مشکل نبود درآمد و هزینه‌های بالا در شهر یزد اشاره کرد و افزود: شهر هزینه‌های سنگینی را در بر دارد و متاسفانه درآمدی که در شهر وصول می‌شود، بسیار کم است که جوابگوی این وسعت و جمعیت شهر یزد نیست و نیازمند مساعدت دولت در این زمینه هستیم.

بخش نظردهی بسته شده است..