امام جمعه یزد مطرح کرد:

جامعه امروز نیازمند روحیه جهادگرانه و خستگی‌ناپذیر شهید فخری‌زاده

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: جامعه امروز نیازمند اخلاص، روحیه جهادگرانه و خستگی ناپذیر امثال شهید فخری‌زاده است.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم بزرگداشت شهید محسن فخری‌زاده که به صورت مجازی و با حضور استاندار، فرمانده سپاه الغدیر و فرمانده انتظامی استان یزد برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) اظهار داشت: هرکه از مسیر غیر خدا و از راه معصیت بخواهد به هدف خود برسد، در اشتباه و خسران است.

وی افزود: دشمنان ما نیز می‌خواهند از مسیر ترور و تحریم به اهداف خود دست پیدا کنند اما از آنجا که ترور، مورد رضایت خداوند متعال نیست و معصیت به شمار می‌رود، از آنچه می ترسند، زودتر به آن مبتلا خواهند شد.

ناصری با اشاره به اینکه شهید فخری زاده، انسان بزرگواری بود که مدارج علمی را با سختکوشی طی کرد و در مسیر مبارزه و جهاد نیز همواره حضور جدی داشته است، بیان کرد: این شهید والامقام علم و ابتکار بسیاری داشت و همواره تلاش می کرد در گمنامی فعالیت کند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: شهید فخری‌زاده در طول دوران فعالیت علمی خود، شاگردان بسیاری تربیت کرد که امیدواریم آنها بتوانند مسیر وی را به درستی ادامه دهند و جای خالی این شهید والامقام را پر و نبود او را جبران کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان همواره بر این عقیده بودند که علم و دین با یکدیگر منافات دارند، عنوان کرد: این توطئه‌ای بود که آنها در مسیر دین‌ستیزی انجام دادند اما خودشان با این ترورها نشان دادند که علم و دین در کنار یکدیگر پیشرفت بشر را رقم می‌زنند.

ناصری اظهار داشت: دین پایه گذار تمدن بزرگ اسلامی و پایه گذار علم و پیشرفت جوامع و همواره مؤید دین و تقویت کننده آن است و امروز می‌بینیم که انسان‌های با خدا، متدین و مومنی همچون شهید فخری زاده، به دانش و علوم مهم روز دست یافته‌اند و دین عامل پیشرفت آنها بوده است.

وی تاکید کرد: این امر نشانگر آن است که باید در سبک و سیاق آموزش‌های ما تجدیدنظر شود و دین باید از ابتدا وارد مدارس و مجامع علمی شود و علم و دین در کنار تفکر و تعقل بتوانند گره گشای مشکلات جوامع بشری باشند.

ناصری با بیان اینکه امروز در مدارس، دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و ادارات روحیه بی حالی، بی‌توجهی به نوآوری، بی‌انگیزگی و بی‌توجهی به تفکر و تعقل مشاهده می شود، تصریح کرد: آنچه در مجامع علمی و آموزش و پرورش ما ضروری است، وارد کردن روحیه تفکر و تدین است تا بتوانیم شاهد رشد و پرورش شهدایی همچون شهید سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده باشیم.

امام جمعه یزد اظهار داشت: دشمن می‌خواهد روحیه ما را تضعیف کند و گرچه با ترور این شخصیت‌ها کشور و نظام ما را متضرر می‌کند اما اصل کار زمین نمی‌ماند زیرا اساس کار توسط امام و رهبری برنامه‌ریزی شده و مردم نیز مصمم در اجرای آن هستند که این برنامه استکبارستیزی، مقابله با ظلم و ستم، پیشرفت علمی و استقلال است.

وی تاکید کرد: امروز جوانان ما روشن شده‌اند و باید آگاه‌تر از قبل، خود را برای پیشرفت علمی و دفاع از کیان کشور آماده کنند و از شهدایی همچون شهید فخری زاده و سردار سلیمانی الگو بگیرند.

ناصری، جهاد خستگی ناپذیر شهید فخری زاده، آینده‌نگری و پشتکار و کاوشگری را از روحیات ارزشمند این شهید والامقام دانست و بیان کرد: امروز کشور ما نیازمند کار جهادی و پیاده کردن سبک کار و زندگی و تلاش این شهیدان است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که باید جهادگرانه به آن ورود شود، قطع وابستگی کشور به خوراک دام است زیرا خوراک دام ارتباط مستقیم به بسیاری از نیازهای مردم دارد و در شرایطی که می توا در بسیاری از استانها آن را کشت کرد، نباید وابسته به خارج از کشور باشیم.

ناصری تاکید کرد: اقداماتی که اکنون انجام می شود، عمق ندارد که اگر داشت اکنون اینگونه وابسته به مواردی از جمله خوراک دام نبودیم.

وی، یاد و خاطره شهید فخری زاده را گرامی داشت و افزود: این شهید والامقام معتقد بود که علم و دانش باید در خدمت مردم باشد نه در خدمت پول و سیاست ضمن اینکه در این مسیر هرگز به دنبال نام و نشان و رفاه شخصی نبود و او مصداق انسانی بود که نردبان ترقی را از تقوا، علم و دین ساخته بود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..