برگزاری نشست بررسی همکاری های اقتصادی استان یزد با شمال ایتالیا به ریاست استاندار یزد

نشست بررسی همکاری های اقتصادی استان یزد با استان امیلیا-رومانیا در شمال مرکزی ایتالیا با محوریت مسائل معدنی و فولادی با حضور ویدیو کنفرانسی داریوش صولت؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان ایتالیا، موسوی؛ رایزن اقتصادی ایران در سرکنسولی میلان، می تیو نه؛ عضو سابق هیئت مدیره انجمن متالورژی ایتالیا و...

به گزارش  یزدی نیوز، نشست بررسی همکاری های اقتصادی استان یزد با شمال ایتالیا با محوریت مسائل معدنی و فولادی با حضور ویدیو کنفرانسی داریوش صولت؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان ایتالیا، موسوی؛ رایزن اقتصادی ایران در سرکنسولی میلان، می تیو نه؛ عضو سابق هیئت مدیره انجمن متالورژی ایتالیا و عضو فعلی کمیته فنی فولادسازی ایتالیا، نمایندگان بخش خصوصی و جمعی از مسئولین استان،به ریاست استاندار برگزار شد.
دکتر طالبی در این نشست با بیان اینکه زمینه های همکاری مناسبی بین استان یزد و مناطق مختلف ایتالیا وجود دارد عنوان کرد: طی سال های اخیر مراوداتی در بخش های مختلف از جمله علمی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ایتالیا داشته ایم.
وی ادامه داد: بر اساس آمار گمرک استان، ایتالیا جزو ۱۰ کشور برتر صادراتی و ۳ کشور با بیشترین میزان صادرات به یزد بوده که نشان از حجم بالای مراودات اقتصادی یزد با این کشور دارد.
استاندار افزود: در کنار واردات کالا از ایتالیا، واردات تکنولوژی در عرصه های مختلف از جمله ساخت هواپیماهای فوق سبک و ماشين آلات مدرن را دنبال کرده ایم.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب استان در حوزه های مختلف از جمله جایگاه اول استان در زمینه تنوع معدنی، جایگاه دوم از نظر حجم ذخایر معدنی و قرار داشتن بین ۴ استان برتر کشور از لحاظ شاخص های توسعه یافتگی عنوان کرد : نگاه استان گسترش مراودات با ایتالیا بوده و امیدواریم با مساعدت کنسولگری میلان و سفارت ایران در ایتالیا، این مراودات تسهیل شود.
دکتر طالبی در انتها با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست، معرفی ظرفیت های استان در حوزه های مختلف است عنوان کرد : این ظرفیت ها از سوی نمایندگان بخش صنعت و معدن استان ارائه می‌شود.

امکان تبادل ۱۰۰ میلیون دلاری یزد با استان امیلیا-رومانیا ایتالیا

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان ایتالیا با بیان اینکه ایتالیا یکی از ۸ کشور بزرگ صنعتی است عنوان کرد : ایتالیا قدرت سوم اتحادیه اروپا از حیث ظرفیت های صنعتی و اقتصادی است.
داریوش صولت افزود : جمعیت ۶۰ میلیونی ایتالیا بازار مصرف خوبی برای کالاهای وارداتی داشته و این کشور با بیش از ۱۳۰ کشور دنیا مراودات صنعتی دارد و هر کشوری بر اساس ظرفیت های خود می‌تواند با ایتالیا همکاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صنایع ایتالیا را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند گفت: به دلیل نبود فعالیت این شرکت ها در آمریکا، می‌توانند بدون نگرانی و در نظر تحریم ها، در ایران به فعالیت بپردازند.
صولت با اشاره به امکان توسعه همکاری های استان یزد و استان امیلیا-رومانیا واقع در شمال مرکزی ایتالیا گفت: این همکاری ظرفیت تبادل تجاری تا ۱۰۰ میلیون دلاری را دارد.
وی با بیان اینکه محوریت این جلسه در خصوص همکاری های معدنی و فولادی است گفت : در نشست های آتی به بررسی و همفکری در خصوص ظرفیت های گردشگری و دیگر ظرفیت های ممکن پرداخته خواهد شد.

علاقه مندی ایتالیا برای تبادل تکنولوژی و فناوری

عضو سابق هیئت مدیره انجمن متالورژی ایتالیا و عضو فعلی کمیته فنی فولادسازی ایتالیا با اشاره به ظرفیت های فولادی استان و علاقه مندی برای همکاری در این حوزه گفت: آمادگی تبادل تکنولوژی و فناوری و همچنین همکاری در زمینه صادرات و واردات فرآورده های معدنی و فولادی با استان یزد را داریم.
شایان ذکر است در جریان این نشست، فعالین اقتصادی حوزه صنعتی و معدنی استان گزارشی از ظرفیت های مجموعه های خود ارائه کردند.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..