هشدار لغو مجوز به مراکز کاریابی غیرفعال

در حالی سی امین مجوز کاریابی استان یزد صادر شد که مراکز کاریابی غیرفعال هشدار لغو گرفتند.

به گزارش یزدی نیوز، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست هیأت استانی مراکز کاریابی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ کاریابی اعم از فیزیکی و مجازی در سطح استان یزد دارای مجوز هستند گفت: مدت اعتبار مجوز موسسه کاریابی از تاریخ صدور ۵ سال است و تمدید آن منوط به ارزیابی و تائید عملکرد موسسه کاریابی توسط هیات استانی است.

عماد تشکری ادامه داد: به کارگماری افراد جویای کار و مشاوره شغلی یکی از وظایف کاریابی هاست و واحد‌های تولیدی نیز جهت تامین نیروی کار خود به کاریابی‌های مجاز در سطح استان مراجعه نمایند تا کاریابی‌ها نیز بتوانند وقت و انرژی خود را صرف تامین نیرو برای واحد‌های تولیدی صرف کنند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: مراکز کاریابی در سطح استان باید فرصت‌های شغلی را برای افراد جویای کار معرفی کنند و حداکثر افراد بومی هر منطقه را جهت کار معرفی نمایند.

تشکری با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان موظف به بررسی وضعیت آمار و عملکرد کاریابی‌های استان و ساماندهی و پالایش این مراکز است تصریح کرد: با رصد عملکرد مراکز مشاوره شغلی، کاریابی‌های غیرفعال حذف می‌شوند تا ظرفیت‌های جدید جهت ایجاد کاریابی برای متقاضیان فراهم گردد.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه کل ایجاد دفتر کاریابی غیر دولتی هر استان بر مبنای جمعیت فعال به ازای هر ۳۰ هزار نفر جمعیت فعال یک دفتر کاریابی است افزود: در شهر‌ها و مناطقی که نرخ بیکاری بالاتر از میانگین کشوری دارند، توسعه کمی و کیفی کاریابی‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

اعضای هیأت با درخواست صدور مجوز کاریابی شهرستان بهاباد به علت محروم بودن منطقه موافقت کردند.

همچنین در این نشست به مراکز کاریابی نیمه فعال و یا غیرفعال مهلت داده شد تا پایان سال عملکرد خود را بهبود بخشیده، در غیر این صورت مجوز آن‌ها باطل می‌گردد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..