خشم دشمنان انقلاب از شبکه‌های برون مرزی صداوسیما

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غضب دشمنان از شبکه های برون مرزی، خواستار اختصاص ردیف بودجه مستقل برای رسانه‌های معاونت برون مرزی صداوسیما شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمد صالح جوکار بر لزوم حمایت از رسانه‌های برون مرزی صداوسیما تأکید کرد و گفت: این شبکه‌ها نقش مهمی در انسجام نیرو‌های انقلابی در سطح منطقه داشته و با اجرای برنامه‌های خوب توانسته اند مخاطبان زیادی را در سطح منطقه جذب کنند.

وی با اشاره به اهمیت حضور در فضای رسانه‌ای جهان افزود: ما نیز باید با کمک رسانه‌های بین المللی‌مان این الگوی پیشرفته ایران اسلامی را طوری به جهان معرفی کنیم که درک مشترکی از نظام اسلامی و دستاوردهایش ایجاد شود.

 

نماینده یزد و اشکذر ادامه داد: در جبهه مقابل، شبکه‌های استکباری پرشماری حضور دارند که می خواهند وانمود کنند که این نظام کارامدی نداشته است، یا مثلا درآزادی‌های فردی یا آزادی‌های اجتماعی و حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی سیاه نمایی کنند؛ بنابراین اینکه ما امروز شبکه‌های قوی برون مرزی همچون پرس تی وی و العالم و … داشته باشیم که بتوانند مواضع جمهوری اسلامی را خوب و شفاف به دنیا اعلام و با زبان خودشان بیان کنند، بسیار حائز اهمیت است.

وی شبکه‌های برون مرزی را صدای رسای مردم و انقلاب اسلامی در جهان توصیف کرد و اظهار داشت: امروزه که جناح دشمن با تحریم‌های یک جانبه فشار زیادی بر ملت ما وارد و تحریم‌های هوشمندانه علیه ما اعمال کرده و مردم ما را در تنگنا‌های جدی قرار داده است، بایستی به خوبی برای مردم دنیا بیان شود و مظلومیت مردم ما و جنایت‌هایی که آمریکا در حق این ملت انجام داده برای جهانیان تبیین شود.

جوکار درباره رقابت شدید بین رسانه‌ها در جهان گفت: ما امروز اعتقاد داریم لیبرال دموکراسی به بن بست رسیده و حتی امروز سیاست‌ها و راهبرد‌های آمریکا هم در منطقه با شکست مواجه شده است؛ بنابراین می‌توانیم در شرایط فعلی پرداختن به مسائل فرهنگی و مسائل اعتقادی و آنچه را که فرهنگ انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، برای دنیا بیان کنیم.

وی خواستار تلاش وزارت امور خارجه برای یاری رسانی به این شبکه‌ها در پرتو تحریم‌های صورت گرفته علیه این شبکه‌ها شد و ادامه داد: شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی از جمله العالم، الکوثر و شبکه پرس تی وی نقش مهمی در انسجام نیرو‌های انقلابی در سطح منطقه داشته و با اجرای برنامه‌های خوبی که داشته اند، توانسته اند مخاطبان زیادی را در سطح منطقه جذب کنند.

این نماینده مجلس بر لزوم اختصاص ردیف بودجه مستقل برای شبکه‌های برون مرزی تأکید کرد و افزود: این شبکه مورد غضب دشمنان واقع شده است و هر روز دارند این شبکه را در تنگنا قرار می‌دهند. تاکنون در چند مرحله شاهد آن بوده ایم که اکانت‌های این شبکه و دیگر شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی در فضای مجازی مسدود شده است.

 

جوکار در پایان گفت: برای تمدن سازی که گام بعدی نظام جمهوری اسلامی است، مخصوصا در بحث گام دوم که ۴۰ سال دوم انقلاب را در بر می‌گیرد توجه جدی به رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین همه باید دست به دست هم داده و از رسانه‌های بین المللی ایران حمایت کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..