تغییر وضعیت کرونایی در چهار شهرستان یزد

بر اساس اعلام سخنگوی قرارگاه ملی کرونا، وضعیت چهار شهرستان استان یزد از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر یافته است.

به گزارش یزدی نیوز، علیرضا رییسی گفت: با رعایت ۹۰ درصدی شیوه نامه های بهداشتی، از چهارشنبه هفته جاری محدودیت ۳۸ شهرستان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر می‌کند و فقط گروه شغلی ۳ و ۴ شامل محدودیت خواهند بود.

وی با اشاره به قرمز شدن ۲۳ شهرستان نارنجی افزود: خوشبختانه با توجه به سیاست‌های جدیدی که در وزارت بهداشت در پیش گرفته شد و با همکاری مردم، رعایت شیوه نامه های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد رسید و قطعا امید داشتیم بعد از رعایت دقیق دستور العمل ها شاهد کاهش بار بیماری باشیم.

رییسی معیار رنگ بندی را میزان بستری بیمارستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: شهر‌های ابرکوه، خاتم، مهریز و میبد در استان یزد از چهارشنبه ۱۲ آذر وضعیت هشدارشان از قرمز به نارنجی تغییر می‌کند و فقط گروه شغلی ۳ و ۴ شامل محدودیت خواهند بود.

سخنگوی قرارگاه ملی کرونا با تاکید بر این‌که نباید صرفا به این کم‌شدن آمار دلخوش بود، ادامه داد: به محض این‌که رعایت دستورالعمل ها را فراموش کنیم مجددا بیماری افزایش خواهد یافت ، تجمعات، دورهمی‌ها و تردد‌های غیرضروری نقش بسیار مهمی در افزایش بار بیماری دارند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر مردم ۹۰ درصد شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: این شاخص فوق‌العاده است ، اگر مردم بتوانند به همین شیوه رعایت کنند بهتر است تا ما محبور به ایجاد محدودیت نشویم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..