ساخت فیلم‌های کوتاه برای کاهش جرائم غیر عمد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از ساخت فیلم‌هایی با هدف فرهنگ سازی و جلوگیری از ورود افراد با جرائم غیر عمد به زندان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، اسلام افشون گفت: با توجه به عدم آگاهی اقشار مردم از جرائم غیر عمد و ورود ناخواسته آن‌ها به زندان، در نظر داریم تا فیلم‌هایی کوتاه با موضوعات مختلف برای آگاهی مردم و جلوگیری از ورود آن‌ها به زندان بسازیم.

 

وی با تاکید بر این که یکی از نقش‌های مهم ستاد دیه در کنار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، فرهنگ سازی و جلوگیری از ورود افراد به زندان است، افزود: در تلاش هستیم تا با ساخت مجموعه ویدیو‌هایی کوتاه با موضوعات مختلف از ورود ناخواسته افراد به دلایل بدهی‌های مالی جلوگیری کنیم.

 

افشون ادامه داد: این ویدیو‌ها با موضوعاتی از قبیل تایین مهریه معقول، بیمه نمودن وسیله نقلیه و داشتن گواهی نامه برای رانندگی، قوانین مربوط به چک و سفته و حوادث کارگاهی که گاهی منجر به قتل نیز می‌گردد، ساخته خواهد شد.

 

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان، اظهار داشت: هم اکنون تعداد۲۲۹ مددجو محکوم مالی چشم انتظار کمک خیرین و نیکوکاران هستند که بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۳۰ زندانی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه و در رتبه‌های بعد دیه مربوط به رانندگی و حوادث کارگاهی قرار دارند.

 

افشون گفت: در نظر داریم برای ساخت فیلم‌های کوتاه از چهره‌ها و بازیگران مطرح استانی استفاده نماییم تا بتوانیم از ظرفیت هنرمندان استانی استفاده بهینه کرده باشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..