مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خبر داد:

ضرر هنگفت باشگاه‌های ورزشی یزد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در پی تعطیلی باشگاه‌های ورزشی استان یزد، این باشگاه‌ها به ویژه در بخش خصوصی دچار ضررهای هنگفتی شده اند.

مسعود شریعتی  با اشاره به ضررهای جدی که باشگاه‌های ورزشی استان یزد به دنبال تعطیلی به علت شیوع کرونا متحمل شده اند، اظهار داشت: پیشنهادهایی برای بازگشایی باشگاه‌ها از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان به ستاد مبارزه با کرونا ارائه شده است.

وی عنوان کرد: تلاش ما این است که با ارائه شیوه‌نامه‌های جدید بتوانیم باشگاه‌ها را در شرایط شیوع کرونا به نحوی فعال کنیم که مشکلی در زمینه ابتلا به وجود نیاید.

شریعتی بیان کرد: از سوی دیگر با تعطیلی باشگاه‌ها با معضل کم تحرکی در جامعه روبرو هستیم و در آینده شاهد پیامدهای منفی آن و بروز بیماری های مختلف جسمی و روحی خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، نظارت بر رعایت پروتکل‌هارتوسط باشگاه‌ها، تدوین پروتکل‌های بهداشتی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، هماهنگی با فرمانداران شهرستان‌ها و درخواست از وزارت ورزش و جوانان برای جابجایی گروه شغلی رشته های ورزشی از٣ و ٤ به گروه ١ و ٢ در ستاد کرونا و گروه بندی و دسته بندی باشگاه‌ها بر اساس ورزش‌های در فضای باز و هوای آزاد، ورزش‌های بدون برخورد و ورزش‌های آبی (سرپوشیده) و پر برخورد با نظارت هیات های مربوطه و ادارات شهرستان‌ها و هیات پزشکی ورزشی از جمله اقدامات انجام شده در راستای تسهیل فعالیت باشگاه‌ها برشمرد.

وی یادآور شد: بر این اساس و در راستای بازگشایی مجدد باشگاه‌ها از ماه‌ها قبل جلسات مختلف با مسئولان استان و اعضای ستاد کرونا برگزار کردیم و متاسفانه به نتایج دلخواه نرسیدیم به همین دلیل تدوین و ارائه بسته پیشنهادی برای بازگشایی باشگاه‌ها نشست هایی با هیات های ورزشی استان برگزار و بسته پیشنهادی مورد نظر نوشته و به ستاد مبارزه با کرونا ارائه شده است.

شریعتی عنوان کرد: برای اجرایی شدن بسته پیشنهادی بازگشایی باشگاه های ورزشی ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها موظف به پیگیری و اجرایی شدن آن شدند که امیدواریم هرچه زودتر شاهد فعالیت مجدد باشگاه ها باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..