نخستین شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا در یزد آغاز به کار کرد

no-thumbs

مدیرعامل شرکت شهاب سیر گفت: نخستین شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در بخش هوایی، دریایی و ریلی در یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش یزدی نیوز مجتبی مظاهری نائینی،در نشستی خبری با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با شرکت پارتیا کارگو در امارات اظهار داشت: حمل و نقل بین‌المللی در استان یزد از طریق انعقاد تفاهم با این شرکت با سهولت انجام می‌شود و شهاب اکسپرس تنها شرکت دارای مجوز حمل و نقل بین‌المللی هوایی است که از این پس به مردم و صاحبان صنایع استان یزد خدمت‌رسانی می کند.

وی عنوان کرد: اغلب شرکت‌های فعال در این حوزه در حال حاضر فاقد مجوز هستند ضمن اینکه این شرکت‌ها همچنین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، بسته‌های خود را برای ارسال به اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور، به شهاب اکسپرس تحویل می‌دهد.

ارائه خدمات ارزانتر و بدون واسطه در حوزه حمل و نقل بین‌المللی

مظاهری نائینی بیان کرد: این شرکت هم‌اکنون با مجوزهای دریافت شده، این خدمات را بدون واسطه و با قیمت ارزانتر به مردم و صاحبان صنایع ارائه می‌دهد به نحوی که برای بار تا وزن پنج کیلوگرم، تنها ۹۵۰۰ تومان دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه در همه بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی است، گفت: علاوه بر حمل کالا، در آینده‌ای نزدیک بازاریابی برای فروش کالاهای تولید شده در استان یزد را نیز در برنامه خود وارد خواهیم کرد.

مظاهری نائینی یادآور شد: برخی محدودیت‌ها برای ارسال کالا از ایران در حال کمرنگ شدن است و در حال حاضر تنها محدودیت ما ارسال کالای ایرانی به آمریکا و کانادا است که آن هم در برخی موارد از جمله فرش دستباف، این محدودیت‌ها کاهش یافته است.

آموزش در اولویت توسعه فعالیت‌های شهاب سیر

وی تصریح کرد: برای توسعه فعالیت‌های خود، آموزش را نیز در اولویت قرار داده ایم، افزود: با هماهنگی به عمل آمده با رئیس مرکز آموزش ایران ایر، مقرر شده تا از چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، کلاس‌های آموزشی توزیع بار در یزد برگزار شود که تاکنون ۳۵ نفر متقاضی شرکت در این دوره ها بوده اند.

به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت شهاب سیر با بیان اینکه به جز مدیرکل فرودگاه شهید صدوقی یزد، هیچ یک از مسئولان استان همکاری لازم با بخش خصوصی به منظور توسعه حمل و نقل بین‌المللی را نداشته اند، اظهار امیدواری کرد: با همکاری و حمایت مسئولان، بتوانیم گامی موثر در رونق اقتصادی و صنعت استان یزد برداریم.

فعالیت دفاتر شهاب سیر در ۵ نقطه از استان یزد

وی یادآور شد: شهاب سیر در حال حاضر در دو دفتر در سطح شهر در بلوار دانشجو و خیابان مطهری و همچنین در فرودگاه یزد، شهرک صنعتی یزد و منطقه ویژه اقتصادی فعال شده و آماده خدمت‌رسانی به مردم، صاحبان کالا و مشاغل و صنایع است.

مدیر شرکت پارتیا کارگو نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از معضلات صنعت حمل و نقل، کمبود نیرو است، اظهار داشت: با توسعه صنعت حمل و نقل به ویژه در حوزه بین‌المللی، علاوه بر اینکه رونق اقتصادی در استان یزد رقم می‌خورد، می‌توان با آموزش نیروها، برای بخش قابل توجهی از افراد اشتغالزایی کرد.

نقش موثر شرکت‌های حمل و نقل در توسعه تجارت خارجی

امین مهدوی با اشاره به اینکه در حمل و نقل هوایی، بازار هدف ما ایران است، افزود: در حال حاضر از اقصی نقاط دنیا بار را به ایران می‌رسانیم اما در تلاشیم تا برای انتقال بار ایران و استان یزد به سایر نقاط دنیا نیز اقداماتی انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر شرایط تجارت در دنیا تغییر کرده است و شرکت‌های حمل و نقل کالا می توانند نقش بسیار مهمی در توسعه تجارت خارجی داشته باشند.

مهدوی، جریان تجارت را دارای یک حلقه مفقوده دانست و بیان کرد: این حلقه مفقوده حمل و نقل است که لازم است در ایران تقویت شود زیرا کشور ما برای رونق اقتصادی بسیار نیازمند حمل و نقل است.

بخش نظردهی بسته شده است..