رونمایی سامانه واگذاری اراضی دولتی یزد برای اولین بار در کشور

معاون امور عمرانی استاندار یزد از رونمایی سامانه واگذاری اراضی دولتی در این استان برای اولین بار در کشور خبر داد.

«محسن صادقیان» در این مراسم که با حضور استاندار یزد برگزار شد، رونمایی از سامانه واگذاری اراضی دولتی را یکی از مهمترین سامانه‌ها دانست و تصریح کرد: سامانه واگذاری اراضی دولتی برای اولین بار در کشور در استان یزد با ارتباط ویدئو کنفراسی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌ها رونمایی شد.

وی اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه فرآیند واگذاری اراضی دولتی برای طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی به صورت الکترونیک انجام می شود.

«محمدرضا خلف باغی» رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان نیز در این مراسم گفت: براساس تفاهم نامه کشوری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد کارگزار و مجری فرآیند واگذاری و تغییر کاربری اراضی شد.

وی افزود: در راستای تاکید و دستور استاندار در جهت تسریع، تسهیل و شفاف سازی در فرآیند اراضی دولتی، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم با دستگاههای مربوطه صورت گرفت و اقدام به طراحی این سامانه شد.

خلف باغی تسهیل و کاهش پروسه اداری را یکی از مزیت‌های این طرح دانست و اظهار کرد: مزایای متعددی از جمله امکان پیگیری متقاضی- مدیران و دستگاه‌های واگذاری از مراحل انجام امور، زمانبندی دستگاه‌ها جهت پاسخگویی به استعلام‌ها، نمایش تمامی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها واگذاری زمین و کاهش زمان واگذاری را می‌توان نام برد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در پایان نیز از زحمات و حمایت های دستگاهایی که در طراحی این سامانه همکاری و همیاری کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد، در این مراسم ۹ سامانه الکترونیکی از جمله سامانه واگذاری اراضی دولتی، در حوزه های فنی، شهری و روستایی معاونت عمرانی استانداری یزد در چارچوب تسهیل خدمات رسانی به شهروندان در سالن کوثر استانداری رونمایی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..