آغاز پویش «به توان پلاسما» در یزد

مدیر کل انتقال خون استان یزد از راه‌اندازی پویش به توان پلاسما با همکاری دستگاه‌ها، نهاد‌ها و هیئت‎های عزاداری دارالعباده یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، نقی تقوائی در نشست با مسئولان هیئت علمدار حسین (ع) یزد با اشاره به حیاتی بودن سازمان انتقال خون و ارائه محصولات نوین، بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و اهمیت اهدای پلاسما بهبود یافتگان کووید ۱۹ تاکید کرد.

وی افزود: از زمان شیوع ویرویس کرونا شاهد این بودیم که از سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌های خصوص و اقشار مختلف جامعه در بحث اطلاع‌رسانی اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹ ابراز همکاری کردند.

تقوایی استقبال بهبودیافتگان کرونایی از طرح اهدای پلاسما را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم بالای درخواست بیمارستان‌ها برای اهدای پلاسما همچنان از بهبودیافتگان که یک ماه از بهبودی‌شان گذشته و در محدوده سنی ۱۸ سال به بالا هستند، درخواست داریم به شکرانه بازیابی سلامتی خود با مراجعه به مرکز انتقال خون یزد و اهدای پلاسما، در نجات جان بیماران دیگر سهیم باشند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به آغاز پویش به توان پلاسما در یزد، برگزاری چنین پویش‌های خودجوش مردمی را مایه مباهات دانست و گفت : این پویش‌ها نقش بسیار مهمی در نجات جان بیماران دارد و امیدواریم با اطلاع رسانی و آگاهی دادن صحیح به مردم برای کمک به همنوع قدم برداریم.

وی تأکید کرد: این پویش  نهم آذر آغاز شد و در تلاشیم با تمام توان از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای کمک به بهبود بیماران کرونایی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..