یزد، قطب درمانی کشور

no-thumbs

فرماندار شهرستان یزد گفت: هم‌اکنون یزد به‌عنوان قطب درمانی کشور مطرح است که از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و حتی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس هم برای درمان به یزد می‌آیند.

به گزارش یزدی نیوز «محمود شاکری شمسی» در مراسم اعطای اعتبارنامه «موسوی بیوکی» نماینده منتخب یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، افزود: شهرستان یزد با دو بخش و چهار شهر یزد، حمیدیا، شاهدیه و زارچ از شهرستانهای نادر کشور است که جمعیت شهری آن ۹۵ درصد را تشکیل می‌دهد و فقط پنج درصد روستایی هستند.

وی ادامه داد: طی سرشماری که در سال ۹۰ انجام شده، شمار جمعیت شهرستان یزد بیش از ۶۴۰ هزار نفر بوده و به‌عنوان شاهراه اصلی کشوری نقش بسیار زیادی در حمل و نقل و صنعت دارد.

فرماندار گفت: مردم یزد همواره مردمی متدین، همراه، خیر و مشارکت‌پذیر هستند که از گذشته‌های بسیار دور تاکنون وجود حسینیه‌ها، آب انبارها، تکایا و آثار وقفی ماندگار نشان از خیرمندی مردم یزد است و این بزرگترین سرمایه اجتماعی است که به کمک مسئولان آمده است.

شاکری شمسی گفت: شهرستان یزد با دو بخش مرکزی و زارچ و چهار شهر و سکونت بیش از ۶۴۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰ هزار نفری استان، نیازمند توجه بیشتر مسئولان و به ویژه نمایندگان مردم است.

وی ادامه داد: هم‌چنین وجود مراکز تاریخی متعدد در یزد توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده و در دو سال گذشته، مقام دوم هم‌چنین سوم را به‌لحاظ توجه گردشگران خارجی پس از استان‌های اصفهان و فارس کسب کردیم که نشان می‌دهد در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وی ادامه داد: در معدن و صنعت نیز وجود مراکز متعدد باعث اشتغالزایی زیادی حتی برای هموطنان دیگر نقاط کشور شده و همین امر باعث به وجود آمدن سکونت‌گاه‌های غیررسمی با فرهنگ‌های خاص شده که باعث برخی مشکلات اجتماعی شده و باید در این زمینه توجه بیشتری شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در انتخابات هفتم اسفندماه بیش از ۶۰ درصد مردم یزد در انتخابات شرکت کردند که در دوره‌های گذشته درصد مشارکت زیر ۵۰ درصد بود و توفیق بسیار خوبی در کسب رضایت مردم و افزایش مشارکت آن‌ها بدست آمده است.

وی افزود: تعامل بسیار خوبی در میان هیئت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی در انتخابات شهرستان یزد وجود داشت که زبانزد است و تلاش شبانه‌روزی شد تا با نپرداختن به حواشی و توجه به اصل حضور مردم برای افزایش درصد مشارکت و اطمینان مردم تلاش شود.

فرماندار یزد ادامه داد: هر چند به‌صورت رسمی از ۲۸ آذرماه ۹۴ فعالیت ستاد انتخابات شهرستان در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک آغاز شد، اما از ماه‌ها پیش یعنی از اوایل نیمه دوم سال ۹۴ با تشکیل ستاد انتخابات شهرستان و شکل‌گیری کمیته‌های پنچ گانه فعالیت ما آغاز شده بود و در این حوزه به‌علت حضور اقلیت زرتشتی دارای دو هیئت اجرایی بودیم.

وی اظهار کرد: در زمان قانونی تعداد ۷۷ نفر ثبت‌نام کردند که بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی و نظارت انجام و با حضور حداکثری مردم انتخابات با کمترین حاشیه و مشکل برگزار و هدف‌گذاری ما که توجه به مر قانون و قانونمداری هم‌چنین عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد حق‌الناس بودن آرای مردم بود ،موفق شد و با بی‌طرفی کامل انتخابات برگزار شد.

شاکری شمسی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده شاهد حضور حداکثری مردم در این انتخابات بودیم و طبق آمار بدست آمده پس از دوره اول و دوم شاهد بیشترین حضور مردم در انتخابات گذشته هستیم.

«سیدابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده منتخب یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: امسال سال فاطمی است و ان‌شاءا… به برکت حضرت زهرا(س) شاهد موفقیت‌های بیشتری برای کشور به‌ویژه استان یزد باشیم.

وی افزود: با تلاش شما، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه ۹۴ بسیار خوب برگزار شد که قابل تقدیر است و یکی از انتخاباتی است که همه راضی هستند که نشان از برنامه‌ریزی دقیق و حفظ بی‌طرفی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است.

موسوی بیوکی ادامه داد: در شب انتخابات و ساعت یک نیمه شب آسایش دیگر کاندیدای انتخابات و ساعت هفت صبح نیز جوکار نماینده فعلی و کاندیدای انتخابات به بنده تبریک گفتند که این نشان می‌دهد رفاقت ما از همان لحظه آغاز شده و برای پیشرفت بیشتر شهرستان و حوزه انتخابیه می‌کوشیم.

نماینده منتخب یزد و اشکذر گفت: ان‌شاءا… با تشکیل اتاق فکر در دانشگاه یزد از همه تخصص‌ها و اقشار مختلف کمک گرفته می‌شود تا برنامه‌های مورد نظر را اجرایی کنیم.

وی افزود: در نشستی که با استاندار یزد داشتم و گزارش یکی از مسئولان‌، بیشترین مراجعات اعتراضی مردم به دستگاه‌ها، مربوط به شهرداری و حوزه مسکن و شهرسازی است که نشان می‌دهد اگر شوراهای شهر و شهرداران وظایف خود را به‌درستی انجام دهند، درصد اعتراض مردمی کاسته می‌شود.

موسوی بیوکی ادامه داد: باید برای انتخابات شورای شهر برنامه‌ریزی شود تا افرادی که تخصص لازم را دارند به مردم معرفی شوند و حتماً با برنامه باشند، از این‌رو قطعاً در این حوزه حضور موثری خواهیم داشت و به‌صورت تیمی با ارائه لیست فعالیت می‌کنیم و طبق تصمیمی که با همفکری جمعی از اقشار مختلف صورت گرفت، «محمدرضا طاقه باف» به عنوان رئیس دفتر اینجانب در شهرستان یزد منصوب شده و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

نماینده منتخب یزد و اشکذر با اشاره به دیدارش با مسئولان سپاه شهرستان اشکذر، اظهار کرد: ما با حضور و رشادت این افراد، اینجا نشستیم و آنها و خانواده شهدا نقش بزرگی بر گردن مسئولان دارند و من خودم نیز مدتی لباس سبز داشتم و از این‌رو با وجود همه حرف و حدیث‌هایی که امکان دارد عده‌ای داشته باشند اگر هدف را خوب انتخاب کرده و با هم همراه شویم توانایی ما دو برابر می‌شود، از این‌رو با اقشار و شخصیت‌های مختلف و با گرایش‌های سیاسی مختلف، نشست‌هایی داشته و خواهم داشت.

موسوی بیوکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قطب درمانی بودن خوب است اما باعث وجود سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی شده هم‌چنین حضور اتباع خارجی هم در استان یزد بر این مسأله افزوده است، از این‌رو باید بررسی شود تا کجا و چند درصد اتباع خارجی می‌توانند در استان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق آمارهای رسمی بالای ۱۰۰ هزار اتباع بیگانه در استان یک میلیون نفری یزد سکونت دارند و آیا این آمار معقول است و درست است که ما ملقب به قناعت و مهمان دوستی هستیم اما باید بتوانیم فرهنگ خود را حفظ کنیم.

نماینده منتخب یزد و اشکذر تصریح کرد: در خصوص بافت تاریخی هم‌اکنون این میراث‌فرهنگی و بافت قدیم دست چه کسی است و چه کسانی ساکن هستند و هم‌اکنون که اکثر اتباع خارجی در همین بافت‌ها سکونت دارند آیا صحیح است و اگر قرار شد آنها را جابجا کنیم کجا باید ساکن شوند و آیا زیرساخت‌ها فراهم است.

موسوی بیوکی افزود: این‌ها پرسش‌هایی است که در ذهن من است و دنبال پاسخ برای آن می‌گردم و قطعاً در جلسه‌ای که با شورای شهر هم خواهم داشت می‌پرسم که مدیران شهری چه برنامه‌ای برای این معضلات دارند و نماینده کمک کار مسئولان است و فقط ناظر نیست.

نماینده منتخب یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: سعی دارم در کارها کارشناسی‌تر وارد شوم و طبق برنامه‌ریزی و تصمیم اتاق فکر و خردجمعی برنامه‌ریزی کرده و وظیفه‌ای را که رأی‌دهندگان بر عهده من گذاشته‌اند، دنبال کنم.

«احمد هژبری» رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان یزد نیز در این مراسم گفت: دیروز دوره رقابت بود و امروز زمان رفاقت و خدمت به نظام جمهوری اسلامی است و طبق تأکید مقام معظم رهبری که رأی مردم حق‌الناس است اکنون نیز نظام جمهوری اسلامی که با رأی ۹۸ درصدی مردم به وجود آمده، حق الناس است و باید مسئولان مدافع نظام باشند.

«سیدعلیرضا نبوی‌زاده» عضو هیئت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان یزد نیز در این نشست گفت: بحث آب در استان بویژه شهر یزد بسیار بحرانی شده و در بسیاری از نقاط استان حتی از نظر تأمین آب شرب هم دارای بحران هستیم و سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب بیلان منفی آب در استان داریم و افت چاه‌های آب نیز از یک تا ۲۰ متر است و اگر به بحث انتقال آب که همواره مورد توجه بزرگان استان از جمله شهید صدوقی بوده توجه نشود با بحران بیشتری مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا،در پایان این مراسم که با حضور جمعی از اعضای هیئت اجرایی، نظارت، بازرسی و مدیران فرمانداری یزد برگزار شد، اعتبارنامه «سیدابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده منتخب یزد و اشکذر به وی اعطا شد.

بخش نظردهی بسته شده است..