۳ میلیارد تومان برای نجات بیماران کرونایی شهرستان محروم بهاباد

فرماندار شهرستان بهاباد به کمترین زیرساخت‌های استاندارد در تنها بیمارستان این شهرستان محروم اشاره کرد و گفت: تنها با سه میلیارد تومان اعتبار می‌توانیم تمام بخش‌های جدید را در کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم.

«محمدمهدی خانی‌زاده»  ضمن اشاره به وضعیت نامناسب تنها بیمارستان شهرستان بهاباد، اظهار کرد: متاسفانه بیمارستان بهاباد فاقد استانداردهای بیمارستانی است و شرایط خاص کرونا، مشکلات مربوط به آن را چند برابر کرده است.

وی به ضرورت کمک سه میلیارد تومانی به این بیمارستان خبر داد و گفت: متاسفانه با کمبود منابع اعتباری روبرو هستیم در حالی که تکمیل و تجهیز بخش‌های الحاقی به این بیمارستان تنها با اختصاص سه میلیارد تومان قابل بهره برداری تا کمتر از یک ماه آینده است.

این مسئول ایجاد بخش آی.سی.یو با ارتقای بخش سی.سی.یو بیمارستان را از جمله این هزینه‌کردها عنوان کرد و گفت: با ایجاد این بخش می‌توانیم در حوزه درمان و مراقبت از بیماران کرونایی در شهرستان بهاباد اقدام کنیم.

وی با بیان این که در حال حاضر بیماران کرونایی بهاباد در صورت نیاز باید به شهرستان‌های بافق و بافق جهت درمان مراجعه کنند، پیمودن مسافت زیاد قریب به ۲۰۰ کیلومتری این شهرستان تا مرکز استان را برای بیماران مشقت‌بار خواند.

خانی‌زاده با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد فاز اول بخش‌های الحاقی بیمارستان و پیشرفت ۹۵ درصدی استانداردسازی بخش اورژانس آن، یادآور شد: متاسفانه فضای اورژانس به گونه‌ای غیراستاندارد موجب انتقال بیماری کرونا شده به دیگر مراجعان شده که با تجهیز این بخش به تهویه استاندارد، این مشکل نیز رفع می‎شود.

وی از کمک‌های چشمگیر خیران و وزارت بهداشت در بازه زمانی شیوع کرونا تاکنون خبر داد و گفت: ظرفیت کمک‌های خیری در بهاباد تکمیل شده و خیران بیش از وسع و توان خود در این باره همت کرده‌اند.

فرماندار بهاباد نسبت به جذب کمک‌های خیری اعلام آمادگی کرد و افزود: برای کمک به بخش درمان بیمارستان بهاباد، خیران می‌توانند هر بخش ایجاد شده را با کمک خیری به نام خود نامگذاری کنند.

تبدیل یک مرکز بهداشت به بیمارستان غیراستاندارد

خانی‌زاده با بیان این که تنها بیمارستان شهرستان بهاباد در سال ۹۴ از مرکز بهداشت به بیمارستان ارتقاء یافته است، گفت: شهرستان بهاباد جزو مناطق کمتر برخوردار کشور است که اکنون یک بیمارستان ۳۸ تخت خوابی دارد.

وی به سیستم نامناسب برق‌کشی بیمارستان در بخش سی.سی.یو نیز اشاره کرد و گفت: کمتر زیرساخت استانداردی در این بیمارستان وجود دارد به طوری که سیستم برق کشی و کابل کشی بیمارستان نیز غیراستاندارد است و قطعاً بدون تامین برق استاندارد مربوط به بخش سی.سی.یو، نمی‌توان آن را به آی.سی.یو ارتقا داد.

فرماندار از راه‌اندازی اکسیژن‌ساز این بیمارستان خبر داد و افزود: در حال حاضر برای تبدیل این بخش به آی.سی.یو، لوله‌کشی گازهای طبی انجام و اورژانس نیز در این رابطه استانداردسازی شده است.

راه اندازی کلینیک تخصصی بهاباد با کمک خیرین

فرماندار بهاباد در ادامه از ایجاد کلینکی تخصصی با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: این کلینیک با زیربنای ۵۵۰ متر با کمک مجتمع معدنی چادرملو در حال اجراست که ۱۰۰ مترمربع از آن را چادرملو و ۲۵۰ متر به کمک فرمانداری و خیران ایجاد می‎شود.

وی هدف از ایجاد این کلینیک تخصصی را کاهش تجمع بیماران و مراجعان دانست و عنوان کرد: مسئله کمبود فضای درمانی و بیمارستانی برای پزشکان و بیماران موجب تجمع در بیمارستان می‌شود ولی امیدواریم با ایجاد این کلینیک مجزا از بخش‌های بیمارستان، مشکل مذکور برطرف می‎شود.

این مسئول از راه‌اندازی این کلینیک تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: خوشبختانه مشکل مالی برای ایجاد این کلینیک وجود ندارد و تجهیزات مربوط به آن نیز خریداری شده است.

وی زیرساخت این کلینیک را کاملاً استاندارد خواند و ادامه داد: با راه‌اندازی این کلینیک تخت‌های بیمارستانی بهاباد از ۳۸ به ۶۴ تخت ارتقا خواهد یافت.

خانی زاده در پایان نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه فاصله زیاد بیمارستان بهاباد با مرکز استان منجر به آسیب زیادی به بیماران بهاباد شده و بعضاً فاصله ۸ تا ۱۰ ساعت انتظار برای خالی شدن یک تخت برای بیمار و کمبود تجهیزات و امکانات موجب از دست رفتن بیماران می‎شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..