مانور زلزله مجازی در یزد

بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس، همزمان با سراسر کشور بصورت مجازی در استان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت:امسال به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس، همزمان با سراسر کشور بصورت مجازی برگزار شد.

 

امامی، آشنایی دانش آموزان با راه‌های ایمن، پناه گیری در زمان وقوع زلزله، کاهش حوادث و تلفات جانی از مهمترین اهداف این مانور سراسری برشمرد.

 

رئیس سازمان دانش اموزی استان یزد در ادامه افزود:برگزاری مانور‌ها فرصتی برای دانش آموزان می‌باشد تا آگاهی خودشان را در زمان وقوع زلزله افزایش بدهند.

 

کریمی افزود:۲۶۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، از طریق شبکه آموزشی شاد و با آموزش معلمان به صورت مجازی و در خانه، راهکار‌های لازم را در مواقع زلزله را آموزش دیدند.

 

کریمی یادآور شد: امسال در دستورالعملی تلاش شده تا با محوریت ایمنی در برابر زلزله در منازل اطلاعات جامعی به مخاطب این مانور ارائه شود تا با فراگیری آن بتوانند در برابر زلزله احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

 

رئیس سازمان دانش اموزی استان یزد خاطر نشان کرد: بر اساس این برنامه دانش آموزان با مطالعه راهنما و ارائه آن به اعضای خانواده ضمن فراگیری نحوه صحیح پناهگیری در منزل می‌توانند در خصوص مقاوم سازی اجزای غیر سازه‌ای نیز اطلاعاتی کسب و به خانواده خود منتقل کنند تا تمهیدات لازم در حد مقدور برای کاهش خطر‌های موجود در منازل صورت پذیرد.

 

وی تصریح کرد:دانش آموزان می‌توانند نسبت به تولید و ارسال محتوای آموزشی در قالب فیلم، موشن گرافی، اینفو گرافی، اسلاید، پوستر و نقاشی اقدام و از طریق سازمان‌های دانش آموزی به دبیرخانه مانور ارسال کنند تا به نفرات برتر جوایزی اهداء شود.

 

مانور سراسری زلزله و ایمنی، امسال با همکاری نهاد‌های مدیریت بحران، آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، هلال احمر و صداوسیما برگزار شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..