بانوی بسیجی و پژوهشگر یزدی ۲۰ نوع ماده ضدعفونی کننده تولید کرد

بانوی پژوهشگر بسیجی با اشاره به تولید ۲۰ نوع محلول ضدعفونی کننده از تولید ۵ محصول دانش بنیان به صورت نیمه صنعتی خبر داد.

به گزارش  یزدی نیوز, بسیج را می‌توان دانشگاه اخلاص و خودباوری خواند، آنجا که تک تک افرادش عاشقانه و خالصانه مشق زندگی بهتر را فرا می‌گیرند.

آنجا که همه در جایگاه خود مسئولیت‌هایشان را به نحو احسنت انجام می‌دهند و ثمره آن را در زندگی شخصی و اجتماعی می‌بینند، بسیج همان مکتبی است که بعد از ۴۰ سال هنوز هم استوارانه جوانان و نوجوانان را در خود پرورش می‌دهد.

روحیه جهادی و تلاش ایثارگرانه گوهرهای نابی هستند که هر جایی یافت نمی‌شود و ارزشش را تنها بسیجیانی می‌دانند که با خلوص نیت در همه عرصه‌ها حضور دارند.

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: خالصانه با هم بودن و برای هدفی قدم برداشتن امری است که در بسیج فراگرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیجی واقعی همیشه پای کار است و در هر جایگاهی که هست مفید واقع می‌شود, بیان کرد: بیشتر افراد فکر می‌کنند بسیج و جهادی بودن یعنی رایگان کار کردن و هدف نداشتن درصورتیکه وقتی روحیه بسیجی داشته باشیم زمان معنا پیدا نمی‌کند, مادی‌نگری از بین می‌رود و هدف تنها کارِ درست انجام دادن می‌شود.

عضو هیئت علمیِ علوم پزشکی دانشگاه شهید صدوقی یزد که کارآفرین در حوزه علوم دانش بنیان است, افزود: اگر کارهای بسیجی و جهادی با برنامه و مشخص باشد و فعالیت‌های مفید براساس توانائی‌های افراد تعریف شده باشد می‌توان پیشرفت هدفمند جامعه, جوانان و حتی بسیج را شاهد بود.

این بانوی بسیجیِ پژوهشگر برای جذب بیشتر جوانان به داشتن روحیه بسیجی و جهادی, مشخص بودن فعالیت‌های بسیج و شناساندن آن‌ها به جوانان را حائز اهمیت دانست و گفت: روش کار را در جایگاهی که هستیم باید درست کنیم و اجازه بدهیم جوانان با شناخت وارد عمل و کار مفید شوند.

وی گفت: مسئولان باید بگونه‌ای کار کنند تا جوانان به کارهای بسیجی تشویق شوند و به طور عملی پیشرفت جهادی بسیج را ببینند.

حقیرالسادات که فعالیت بسیجی خود را از سال ۸۷ به طور رسمی و در زمینه تحصیلی خود آغاز کرده و موسس چندین شرکت دانش بنیان است گفت: در زمینه میکروکپسول و نانوکپسول کردن مواد نگهدارنده گیاهان داروئی فعالیت دارد و با همراهی کارمندانش و برخی دانشجویانِ رشته‌های نانو و بیوتکنو ۵ محصول دانش بنیان را به تولید نیمه صنعتی رساندند.

وی افزود: در ایام کرونائی ۲۰ محلول ضدعفونی کننده تولید و با کمک دانشجویان و جوانان بسیجی در بین مردم به طور رایگان پخش کرده‌اند.

این بانوی بسیجی فن‌آور که دارای تحصیلات عالیه در رشته‌های زیست شناسی, فیزیولوژی گیاهی, بیوشیمی و نانوبیوتکنولوژی است: در این سال‌ها کارآموزی رایگان دانشجویان رشته‌های مرتبط با تحصیلات خود را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مشاغل خانگی هم فعالیت دارد و در حدود ۹۰ درصد کارمندانش از بانوان هستند, بیان کرد: در زمینه چگونگی اسانس‌گیری گیاهان دارویی, چگونگی نگهداری و بسته‌بندی آن‌ها بالغ بر ۱۰۰ نفر را آموزش داده و به طور متوسط با حدود ۲۰ نفر به‌طور پاره وقت و تمام وقت فعالیت دارد.

بسیج نمونه‌ای از یک نهاد انقلابی و مردمی است که نشان داده راه پیشرفت آسوده و هموار نیست و برای شروع کار و فعالیت نباید منتظر شرایط مناسب بود بلکه با دور اندیشی, آگاهی, برنامه ریزی درست, مسئولیت پذیری و با تکیه بر ارزش‌های معنوی و الهی باید نهایت تلاش را برای رسیدن به اهداف متعالی انجام داد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..