امام جمعه یزد:

مسئولان با شجاعت و اهتمام غفلت‌های گذشته را جبران کنند

امام جمعه یزد با اشاره به غفلت‌های صورت گرفته در استفاده از ظرفیت داخلی و هوش و ذکاوت جوانان گفت: مسئولان با شجاعت و اهتمام، در فرصت باقی‌مانده از عمر دولت این غفلت‌ها را جبران کنند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های مکتوب این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه در اغلب آیات قرآن، خداوند انبیا و بندگان خود را به استغفار دعوت می‌کند و از پیامبران نیز خواسته تا امت خود را به استغفار ترغیب کنند، اظهار داشت: بندگان خدا همواره نسبت به خدا و نعمات او، غافل و بی‌توجه هستند و باید برای این غفلت‌ها از خداوند متعال عذرخواهی کنیم.

وی تاکید کرد: استغفار، شکرگزاری خداست و هم در روزی انسان و هم تحمل و گذر از مشکلات و سختی‌ها اثرگذار است ضمن اینکه استغفار یک حرکت مؤدبانه در برابر خدا و درخواست از خدا برای عنایت ویژه به بندگان است.

ناصری ادامه داد: استغفار یک حرکت لازم و ضروری برای همه ماست و اکنون که همه گرفتار کرونا یا حتی گرفتار دشمنی‌های غرب، آمریکا و صهیونیست‌ها هستیم، استغفار و توکل به خدا می‌تواند ما را نجات دهد و یقین داریم که به جز قدرت خدا، هیچ چیز نمی‌تواند ملت ما را از این همه توطئه و دسیسه نجات دهد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دشمنان ما چهل سال است که بی‌وقفه علیه کشور، نظام، انقلاب و اسلام دسیسه می‌کنند، افزود: آنچه کشور ما را در برابر این همه دسیسه ایمن نگاه داشته، توکل به خدا و در کنار آن ایمان و مقاومت و بصیرت و دعای مردم، اقتدار و تدبیر امام و رهبری و اخلاص شهدا بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) هر روز استغفار می‌کرد و به درگاه خداوند متعال التجا داشت، عنوان کرد: امت پیامبر (ص) نیز امروز با روزی ۷۰ بار استغفار و فراگیر کردن آن، درهای رحمت خدا را به سوی خود باز کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توطئه دشمنان بسیار زیاد و متنوع است و تاکنون هم به هر شکل توانسته‌اند دسیسه چینی کرده اند، افزود: اینها اسلام ستیز، انسان ستیز و برده پرور هستند و اخلاق در بین آنها جایگاهی ندارد.

وی اظهار داشت: ملت ایران، پیشرفت، مقاومت و عزت خود را از خدا دارد در حالی که دشمنان، عزت ما را بر نمی‌تابند و از پیشرفت ما ناراحت و نگران هستند و همواره در صدد قرار دادن مردم در مسیر سقوط و بردگی خود هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: آنها هر که در مسیر عزت مسلمین قدم بردارد را دشمن خود می‌دانند و به همین دلیل نیز سردار بزرگ اسلام، حاج قاسم سلیمانی که ناجی کشورهای اسلامی بود را به شهادت رساندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به چنین دشمنانی نمی‌توان اعتماد و اتکا کرد بلکه باید توانمندی‌های مردم و ظرفیت کشور را خوب بشناسیم و مراقب باشیم که دشمنان به اهداف خود از جمله بدبین کردن مردم به نظام و انقلاب دست پیدا نکنند و نتوانند حرکت‌های هر چند کوچک عده‌ای را سوژه‌ای برای منحرف کردن افکار مردم قرار دهند.

ناصری تصریح کرد: مردم باید در این شرایط، شیطنت‌های دشمن را درک کنند و در کنار مشکلات، متوجه باشند که ما اکنون به واسطه پیشرفت‌های علمی چه جایگاهی در دنیا داریم و چه شکست‌هایی به دشمنان داده‌ایم.

وی افزود: همه اینها از عنایت خداست و از مسیر انقلاب نصیب کشور شده همانگونه که از مسیر انقلاب از نوکری شاه و صهیونیست‌ها رهایی یافتیم در حالی که دشمن می‌خواهد ما این عظمت را فراموش کنیم و خود را دست کم بگیریم.

ناصری تاکید کرد: مردم کاستی‌ها و کمبودها را پای انقلاب و نظام نگذارند و بدانند هر که در مسیر خدا قدم بردارد، توسط شیاطین آزار می‌بیند اما وعده خداست که اگر صبر و تقوا پیشه کنید، حیله‌های دشمن به شما ضرر نمی‌زند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: جوانان و مردم انقلابی ما گوش به فرمان رهبری و دلسوزان و امیدوار به فضل خدا باشند و به یاوه‌سرایی‌ها و دروغ‌های فضای مجازی توجه نکنند.

وی با اشاره به اینکه جدیت در عمل و عزم راسخ، خواسته رهبری از مسئولان است، افزود: مسئولان به سرمایه گذاری، تولید و اشتغال‌زایی اهمیت دهند و قدردان توانمندی‌های مردم و همراهی‌های آنها باشند و تلاش کنند روحیه خوداتکایی و اعتماد به نفس را در مردم تقویت کنند و خود نیز از بیگانگان دل ببرند زیرا اینها قرار نیست به ما کمکی کنند.

ناصری با تاکید بر اینکه مردم نباید سوژه دست رسانه‌های دشمن دهند و گول اشک تمساح ریختن آنها را نخورند، تصریح کرد: مسئولان نیز با شجاعت و اهتمام بیشتری پای کار بیایند و نیازهای کشور را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه در طول سال‌ها از استعداد، هوش و ذکاوت جوانان ایرانی غفلت شده است، افزود: اکنون با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، این غفلت خود را جبران کنند و در مسیر رفع نیازهای کشور با استفاده از توان و ظرفیت داخلی گام بردارند.

ناصری با بیان اینکه برخی موارد و گرانی‌ها ربطی به تحریم‌ها ندارد و مسئولان باید قطع وابستگی کنند، اظهار داشت: برای کشوری نظیر ایران زیبنده نیست که خوراک دام را از خارج از کشور وارد کند و گوشت و مرغ و فرآورده‌های دامی هر روز به این بهانه گران شود.

وی از مردم انقلابی، نیروهای جهادی، خیران و مسئولان خواست تا همه پای کار بیایند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و استعداد و هوش جوانان، تحریم‌ها را خنثی کنند ضمن اینکه در این شرایط سخت، همچنان هم همدلی و مواسات و دستگیری از یکدیگر را مدنظر داشته باشند تا از بحران بیماری و تحریم و گرانی عبور کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..