شناسایی عامل کلاهبرداری با رسید‌های جعلی

رئیس پلیس فتا استان یزد: فردی که با رسید جعلی انتقال وجه از فروشندگان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ ابوطالبی گفت: در پی شکایت تعدادی ازشهروندان و فروشندگان مبنی براین‌که چند نفر پسر جوان اقدام به خرید از آن‌ها کرده و در ادامه پس از درخواست و دریافت مبالغی وجه نقد با نشان دادن رسید جعلی برنامه انتقال وجه، کلاهبرداری می‌کردند، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: یکی از شاکیان در خصوص این کلاهبرداری گفت که موبایل خود را در سایت دیوار برای فروش قرار داده که فردی جهت خرید تماس گرفت. پس از ملاقات حضوری و بازدید گوشی برای خرید آن، شماره کارت وی را جهت واریز وجه گرفت و با برنامه انتقال وجه رسیدی را که با مشخصات حساب او مطابقت داشت، نشان داد، ولی پولی به حسابش واریز نشد، و به بهانه عجله داشتن شماره تماسی را اعلام و دیگر پاسخگو نبود.

ابوطالبی ادامه داد: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی تأکید کرد: در تحقیق از متهم، ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود که درنهایت با مشاهده ادله و مستندات جمع آوری شده توسط کارشناسان به جرم ارتکابی خود اعتراف نموده و از کار خود ابراز پشیمانی کرد.

رئیس پلیس فتا یادآور شد: این روز‌ها شاهد طراحی اپلیکیشن‌های رسید ساز جعلی هستیم که برخی از مجرمان سایبری با نصب بر روی گوشی خود و سوءاستفاده از قابلیت‌های آن اقدام به کلاهبرداری از هموطنان در هنگام خرید از فروشگاه‌ها می‌نمایند.

این مقام مسئول هشدار داد: یکی از مهمترین راه‌ها برای جلوگیری از سوء استفاده اپلیکیشن‌‎های جعلی رسید ساز بانکی، فعال بودن سامانه پیامک حساب بانکی می‌باشد که از هرگونه تراکنش بانکی، دریافت یا برداشت از حسابتان مطلع خواهید شد.

ابوطالبی از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..