قرق اختصاصی ۱.۸ درصد خاک استان یزد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان: ۱/۸ درصد خاک استان یزد توسط بخش خصوصی در قالب قرق‌های اختصاصی با نظارت محیط زیست مورد حفاظت قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز، نیره پورملائی گفت: یزد، استان پهناوری است و ۱۵ منطقه تحت مدیریت محیط زیست در آن وجود دارد و اولین استانی است که از توان بخش خصوصی در قرق اختصاصی استفاده کرد.

وی افزود: استان یزد تجربه موفقی در خصوص قرق‌های اختصاصی در کشور دارد و ۱/۸ درصد خاک استان یزد توسط بخش خصوصی در قالب قرق‌های اختصاصی با نظارت محیط زیست مورد حفاظت قرار گرفته است.

پورملایی اظهار داشت: پایش دوره‌ای قرق‌های اختصاصی و تنظیم گزارشات کارشناسی، سرشماری بهاره و پاییزه قرق‌ها به منظور بررسی روند تغییرات جمعیت وحوش منطقه، نظارت بر روند انجام مطالعه ظرفیت برد تغذیه‌ای قرق‌های اختصاصی و توسعه صنعت گردشگری به ویژه در بحث بین المللی با ورود ۲۰ گردشگر خارجی در قرق‌ها از مهمترین اقدامات انجام گرفته و دستاورد‌های این اداره کل درباره قرق‌های اختصاصی در یکسال گذشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همچنین از رونق اکوتوریسم در استان و ارزآوری پایدار بدون آسیب رساندن به منابع فیزیکی و زیستی و شناسایی زیستگاه‌های آزاد و مستعد استان جهت واگذاری قرق‌های اختصاصی جدید به عنوان دیگر اقدامات یاد کرد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه آمار‌ها در یزد نشان می‌دهد که با واگذاری قرق‌های اختصاصی به جوامع محلی با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست، درصد رشد جمعیت حیات وحش بالا رفته و این گامی است در جهت حفظ گونه‌های جانوری که با آن می‌توان به توسعه پایدار دست پیدا کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..