رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت :

بهره مندی ۷ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر شهرستان تفت

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت ازمراجعه 7 هزارو 210 نفر به پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 26 اسفند تا 14 فروردین سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد/ جلیل کهدویی با اشاره به اینکه طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نورزی تا ۱۴ فروردین ماه در این شهرستان ادامه داشته  گفت: این تعداد افراد به  ۳ پست (بوستان بنایی ورودی شهرستان از سمت یزد، دره گاهان ورودی شهرستان از سمت شیراز  و پست ورودی دهشیر ) برپاشده بود ،مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه در این طرح جوانان هلال احمر به صورت خودجوش از تمام کانون ها مشارکت داشتند تصریح کرد: این تعداد شامل ۶۸  نفر روز آقا و ۳۲ نفر روز از بانوان برای خدمت رسانی به مسافرین نوروزی حضوری فعال داشتند.

کهدویی بیان کرد: ۲ هزار و ۷۶۰ نسخه نقشه ، بامعرفی مناطق زیارتی وگردشگری و ۴ هزار و ۷۸۷ مورد بروشور نکات ایمنی و سلامت و ۲ هزار و ۸۷۴ مورد سایر محصولات فرهنگی توسط پست های هلال احمر در بین مسافران توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت با اشاره به برپایی ایستگاه های سلامت در این پایگاه ها گفت: بیش از ۱۰۰  نفر ازخدمات ایستگاه های سلامت جهت گرفتن فشار و تست قندخون استفاده کردند.


وی افزود: همچنین جوانان آموزش دیده هلال احمر در طرح سحاب با دوچرخه های امدادی در داخل بوستان ها و جاهایی که امکان تردد خودروهای امدادی نیست، حضور پیدا کرده و کمک های امدادی و فعالیت های فرهنگی را  به مسافرین ارائه کردند.

کهدویی مراجعه کودکان به فضای دوستدار کودک را ۳۳ نفر و بهرمندی نمازگزاران از خیمه های نماز را ۷۱۷  نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه شعار طرح ملی ایمنی و سلامت امسال  “بی گداربه جاده نزنیم، ظریف برانیم”  بود بیان کرد: راه اندازی کمپین نه به تصادفات جاده ای توسط جوانان هلال احمر زمینه ساز فعالیت فرهنگی عموم مردم برای کاهش تلفات تصادف بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت با اشاره به اجرای “کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای” اظهار داشت: در این مدت، اقشار مردم و مسافرین و مسئولان شهرستان با امضای میثاق نامه به این کمپین انسان دوستانه پیوسته اند.

کهدویی در ادامه خاطر نشان کرد: “کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای” با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی، با اجتماع جوانان داوطلب هلال احمر و با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..