تنور قیمت نان در یزد داغ شد

رئیس اتحادیه نانوایان استان یزد از افزایش ۲۰ درصدی نان در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز, زمزمه گرانی نان به عنوان قوت غالب و پرمصرف مردم که در چند هفته گذشته شنیده می‌شد, سرانجام به مرحله نهایی رسید.

تنور داغ نانوایان و وکارگران زحمتکش یزدی قرار است از این پس گرمتر شود چرا که با گرانی‌های افسار گسیخته امسال, نانوایان هم تحت فشار خرید آردِ گران و گرانی‌های آب, برق, گاز, بیمه و حقوق کارگران قرار گرفتند.

جلال پیروزی فرد اظهار داشت: با توجه به ۸ نوع نانی که در یزد داریم قیمت نان ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی گفت: خمیرِ نان تنوری ۵۵۰ گرم ۱۰۰۰ تومان, نان تافتون ماشینیِ عربی با وزن خمیر ۲۷۰ گرم ۴۵۰ تومان, تافتون ماشینیِ فیریبری ۲۷۰ گرمی ۵۰۰ تومان و تافتون حرارت غیرمستقیم با وزن خمیر ۳۲۰ گرم ۵۵۰ تومان است.

رئیس اتحادیه نانوایان استان یزد قیمت نان بربری ۴۸۰ گرمی را ۸۰۰ تومان و نان لواش ۱۷۰ گرمی را ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: نان سنگک و فانتزی به دلیل تصمیم گیری در مورد نرخ آرد هنوز قیمت‌گذاری نشده است.

پیروزی فرد با اشاره به محدودیت‌های کرونایی دو هفته ای ایجاد شده بیان کرد: تمام نانوایان سطح شهر با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی تا ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شب در حال فعالیت هستند و ۶ بازرس اتحادیه بر کار نانوایان نظارت دارد.
وی گفت; مردم می‌توانند از طریق شماره‌های ۳۶۲۲۷۱۱۸ و ۳۶۲۲۷۱۱۶ با اتحادیه نانوایان در ارتباط باشند و هرگونه نارضایتی و عدم رعایت قانون را گزارش کنند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..