رکورد حداکثر پهنای باند مصرفی استان یزد شکست

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: اوج پهنای باند مصرفی استان به ۹۳ گیگا بیت بر ثانیه رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه در ماه گذشته، ۱۳ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا پاکدل اظهار داشت: محدودیت‌های ایجاد شده در چند ماه گذشته برای کنترل شیوع بیماری کرونا، سبب افزایش قابل توجه استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی شده، به طوری که هر چه ترافیک خیابان‌ها و جاده‌ها کمتر باشد ترافیک مصرف داده بیشتر می‌شود.

وی با بیان این که با دسترسی مناسب به زیرساخت‌های ارتباطی در استان، بستر آموزش مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم است، افزود: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان ۲۲۰ گیگابیت برثانیه است و تا سه برابر مصرف فعلی، توان تامین اینترنت داریم و نگرانی از این بابت نداریم.

پاکدل تأکید کرد: با توجه به این که اوج پهنای باند مصرفی استان به ۹۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده، نسبت به زمان مشابه در ماه گذشته ۱۳ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ادامه داد: با توجه اینکه ۸۷ درصد جمعیت استان در شهر‌ها ساکن هستند و ۵۸ درصد جمعیت در مرکز استان سکونت دارند و همه شهر‌ها دارای اینترنت پر سرعت همراه و ثابت هستند، رشد مصرف داده نشان دهنده حضور مردم در شهر‌ها و کاهش سفر‌های درون استانی است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..