رقابت ٢٩گروه درنخستین جشنواره موسیقی کویر نشینان یزد

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از رقابت ٢٩ گروه در نخستین جشنواره موسیقی کویر نشینان این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز علی غیاثی ندوشن با بیان اینکه این جشنواره ۲۴ فروردین ماه سالجاری در این استان برگزار می شود افزود: گروههای یاد شده توسط هیات انتخاب معرفی شدند.
وی با بیان اینکه در جشنواره یاد شده در بخش اصلی ٢٠٤ نفر و در بخش جنبی ١١٦نفر شرکت کرده بودند اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش جنبی و رقابتی شامل گروه نوازی موسیقی سنتی ایرانی و پاپ، آهنگسازی، گروه نوازی سازه های کوبه ای و پژوهش موسیقی ایرانی و شاخه های شادمانه های مذهبی برگزار می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: فریدون شهبازیان چهره سرشناس آهنگسازی و نواپردازی کشور بعنوان رییس هیات داوران جشنواره موسیقی کویر نشینان یزد معرفی شده است.
وی ادامه داد: در بخش رقابتی گروه نوازی موسیقی سنتی مسعود آرامش ، در بخش گروه نوازی موسیقی تلفیقی و پاپ دکتر محمدرضا چراغعلی ، در بخش گروه نوازی سازهای کوبه ای همایون نصیری به داوری خواهد پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،به گفته غیاثی ندوشن،همچنین در بخش غیررقابتی شادمانه های مذهبی جهانگیر نصری اشرفی اجراهایی از پامنبری،ذکر خوانی، منقبت خوانی و موسیقی زورخانه ای را ارزیابی خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: این اساتید و داوران در خلال جشنواره ورک شاپهای آموزشی نیز خواهند داشت.
نخستین جشنواره موسیقی کویر نشینان یزد به مدت سه روز در این استان برگزار می شود.
 

بخش نظردهی بسته شده است..