اهدای ۸۵ تبلت به دانش‌آموزان بی بضاعت اردکانی/ساخت ۱۶ مدرسه جدید تا سال ۱۴۰۳

مدیر آموزش و پروش اردکان با اشاره به هدیه ۸۵ تبلت به دانش آموزان نیازمند این شهرستان به ارزش ۲ میلیارد ریال، از افزوده شدن سالانه ۱۲۵۰ دانش‌اموز به جمعیت کنونی ۲۰ هزار دانش اموزی این شهرستان خبر داد.

«ابوالفضل کارگر»  اظهار کرد: به همت آموزش و پرورش اردکان و همچنین مساعدت خیرین تعداد ۸۵ عدد تبلت به ارزش دو میلیارد ریال به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در امر آموزش شهرستان اهدا شد.

وی با قدردانی از مساعت و حمایت خیرین این شهرستان در امر هزینه‌های مورد نیاز تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت، تصریح کرد: با پیگیری‌های آموزش و پرورش و قول مساعد خیرین، در آینده نیز حمایت‌های بیشتری از دانش‌آموزان نیازمند شهرستان به عمل خواهد آمد تا هیچ محصل و طالب علمی به علت مشکلات مالی از تحصیل باز نماند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان از فعالیت یک هزار و ۴۳۰ معلم در حوزه آموزش دانش‌آموزان این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر و با توجه به پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، گروهای تدریس از طریق نرم‌افزارهای رسمی تشکیل شده ومعلمان به صورت تلفنی از اولیاء دانش اموزان وضعیت تحصیل آنها را جویا می‌شوند.

وی با بیان این که بازدید سرزده از مدارس شهرستان از سوی کارشناسان این اداره به صورت روزانه انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: حضور مدیران مدارس برای پیگیری امور دانش‌آموزان و مراحل پیشرفت تحصیل از راه دور تاکنون الزامی بوده و از این پس بستگی به تصمیم ستاد کرونا این مهم دنبال می‌شود.

این مسئول با اشاره به آمار قابل پذیرفته شدگان کنکور ۹۹ در اردکان، گفت: در کنکور امسال هفت رتبه زیر ۱۰۰ و تعداد ۲۷ داوطلب نیز رتبه زیر هزار را برای شهرستان اردکان به امرغان آوردند.

وی یادآور شد: نهضت مدرسه سازی در شهرستان اردکان از سال گذشته آغاز شده و تا سال ۱۴۰۳ ساخت ۱۶ مدرسه در دستور کار قرار گرفت که بخشی از منابع مالی آن از سوی صنایع شهرستان و مابقی به صورت خیری تامین خواهد شد.

کارگر در پایان نیز به افزوده شدن سالانه ۱۲۵۰ دانش آموز به سیستم آموزش این شهرستان اشاره کرد و افزود: تا سال ۱۴۰۴ حدود پنج هزار دانش آموز به صف محصلان ۲۰ هزار نفری شهرستان اردکان اضافه خواهند شد که در مجموع تا این سال باید شرایط تحصیل برای ۲۵ هزار دانش آموز را فراهم آوریم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..