سخنگوی شورای شهر یزد:

ساخت پروژه مسکونی ۸۳۷ واحدی در شورای شهر یزد تصویب شد

سخنگوی شورای شهر یزد از تصویب پروژه مسکونی ۸۳۷ واحدی شهر یزد با رویکرد سرمایه گذاری شهری و توجه به معماری ایرانی - اسلامی در صحن علنی شورای شهر خبر داد.

حمیدرضا قمی اظهار داشت: ابعاد مختلف این پروژه علاوه بر بررسی‌های کارشناسی در جلسات متعددی با محوریت کمیسیون بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر یزد واکاوی و نحوه مشارکت، سرمایه گذاری و ابعاد کمی و کیفی کار مورد توجه قرار گرفت.

قمی افزود: در جلسه فوق العاده کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری نیز با حضور اعضای شورا، شهردار، معاونت اقتصادی ‌مالی، معاونت معماری و شهرسازی، رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری و مشاوران حوزه سرمایه‌گذاری شورا موضوع انعقاد قرارداد در این زمینه بررسی شد.

وی عنوان کرد: اعضای شورا، مدیران شهری، کارشناسان و حاضران در جلسه ضمن موافقت با کلیات پروژه بر موضوعاتی از جمله آپارتمان سازی بر اساس الگوبرداری و همگام سازی با فرهنگ و معماری شهر یزد، استفاده از آب‌های خاکستری، ارتقا پدافند غیرعامل و دقت نسثبت به نحوه اخذ قرارداد تاکید کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: این سرمایه گذاری با نگاه بر فرهنگ و توانمندی‌های بومی در راستای دستیابی به درآمد پایدار شهری، کمک به خارج شدن از رکود اقتصادی به ویژه در بخش مسکن، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و ساخت مسکن با کیفیت برای رفاه شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

قمی اظهار داشت: محل اجرای این پروژه در جنوب شرق یزد و بافت میانی (میدان میوه و تره بار سابق) قرار دارد و در طرح ارائه شده از سوی سرمایه‌گذار استفاده از ضوابط و معیارهای صحیح شهرسازی سنتی و توجه به اصول سازمان فضایی شهرهای ایران از قبیل مقیاس، تناسب، ترکیب و … مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران در محدوده‌ای به مساحت ۱.۵ هکتار استقرار می یابد، بیان کرد: علاوه بر کمیت و میزان سرمایه گذاری، در این پروژه نگاه کیفی و اهلیت سرمایه گذار نیز اهمیت دارد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: امیدواریم با تلاش مجموعه مدیریت شهری و ایفای نقش موثر از سوی سرمایه گذار خدمتی مناسب و ماندگار در حوزه مسکن برای شهر یزد و شهروندان یزدی رقم بخورد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..