انجام ۴۵۰ بازرسی از آسانسور‌های استان

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد: در نیمه نخست امسال ۴۵۰ بازرسی از آسانسور‌های استان یزد توسط بازرسان و کارشناسان استاندارد انجام شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا زارع بنادکوکی در جمع کارشناسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد حوزه آسانسوربه گفت: در نیمه نخست امسال ۴۵۰ بازرسی از آسانسور‌های استان به عمل آمد و طی همین مدت ۱۰۲ گواهینامه ایمنی برای آسانسور‌های استان صادر شده است، که از این تعداد ۸۱ گواهی مربوط به بازرسی اولیه و ۲۱ مورد مابقی، بازرسی ادواری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم و اهمیت ایمنی آسانسور‌ها به ویژه در مراکز عمومی و دولتی، این اداره کل از محل طرح طا‌ها با همکاری شرکت‌های بازرسی مرتبط، از ۳۳ آسانسور مراکز درمانی و دولتی استان که فاقد تاییدیه ایمنی معتبر بوده اند بازرسی کرده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد تصریح کرد: با بررسی گزارش‌های بازرسی مذکوردر کمیته فنی، سه آسانسور از نظر ایمنی در وضعیت بحرانی بودند که طی نامه‌ای به مقام‌های مسئول، خاموش سازی و توقف کار آن‌ها درخواست شده است.

محمدرضا زارع بنادکوکی در پایان گفت: با توجه به وجود عدم تطابق ۲۹ آسانسور بازرسی شده از مجموع ۳۳ آسانسور گفته شده، در برخی بند‌ها با استاندارد ملی مربوطه، لزوم دریافت تاییدیه ایمنی به مسئولین آن مراکز درمانی ودوایر دولتی تاکید شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..