مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

خیران وقف‌های خود را به سمت حوزه درمان سوق دهند

حجت الاسلام حسین زارع زاده: حضور واقفان سلامت می‌تواند کمبود‌های درمانی جامعه را جبران کند.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان یزد گفت: شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر، اهمیت وقف در حوزه سلامت و بهداشت را روشن کرد.

 

حجت الاسلام حسین زارع زاده افزود: حضور واقفان سلامت می‌تواند کمبود‌های درمانی جامعه را جبران کند.

 

وی با بیان اینکه یک چهارم مراکز درمانی کشور موقوفه هستند، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا خیران نیک اندیش باید وقف‌های خود را به سمت فعالیت‌های درمانی سوق دهند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: واقفان همچنین می‌توانند وقف‌های خود را به سمت نیاز‌های روز جامعه از جمله وقف در حوزه‌های علم و فناوری، فعالیت‌های قرآنی، تهیه جهیزیه، تسهیل در ازدواج جوانان، افزایش سواد رسانه ای، اشتغال جوانان هدایت و در این حوزه‌ها سرمایه گذاری کنند.

حجت الاسلام حسین زارع زاده گفت: بیمارستان موقوفه گودرز جهت بستری بیماران کرونایی بیشترین همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی یزد دارد.

وی در ادامه افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۲۰۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و همچنین قریب به ۱۴۰۰۰ پرس غذای گرم از محل اجرای نیات موقوفات در این شرایط خاص بین اقشار نیازمند توزیع گردید.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان یزد گفت: در حال حاضر مهمترین برنامه اوقاف یزد ترویج فرهنگ وقف و سلامت از طریق رسانه‌ها است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..