معاون دادگستری استان یزد:

بخش قابل توجهی از دعاوی خانواده یزد مرتبط با مسائل فضای مجازی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: زمینه و بستر نیمی از دعاوی خانواده مرتبط با فضای مجازی و غیر رسمی است که نیازمند برنامه ریزی است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدحسین رحیمی زاده، در آئین افتتاح دفتر حمایت از زنان و کودکان بزه دیده در فضای مجازی اظهار داشت: این دفتر در محیطی مناسب، کارشناس قضائی، روانشناس و مددکار اجتماعی را در اختیار افراد بزه دیده قرار می‌دهد تا از گسترش دامنه آسیب‌ها به آنان بکاهد.

وی، افتتاح دفتر حمایت از زنان و کودکان بزه دیده در فضای مجازی در فرهنگ سرای خانواده با همکاری شهرداری را به فال نیک گرفت و بیان داشت: تأمین یک محیط آرام و امن برای ارائه مشاوره به افراد آسیب دیده در فضای مجازی، یک دغدغه اساسی بود که با راه اندازی این دفتر رفع شد.

رحیمی زاده، رعایت حرمت و حفظ اسرار مراجعین را هدف اصلی این دفتر اعلام کرد و یادآور شد: افراد بزه دیده در فضای مجازی می‌توانند بدون ترس از لو رفتن موضوع و در کمال محرمانگی به بیان مشکلات و آسیب‌های خود در این حوزه بپردازند.

وی یادآور شد: این دفتر در حال حاضر مطابق با ساعات اعلامی ستاد کرونا فعالیت خواهد داشت و پس از عادی شدن شرایط، صبح و عصر به مراجعین خدمت ارائه خواهد داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش قابل توجهی از دعاوی خانواده یزد مرتبط با مسائل فضای مجازی است، افزود: این موضوع نگران کننده و نیازمند برنامه ریزی است.

رحیمی زاده عنوان کرد: باید بستری فراهم شود که با آموزش و فرهنگ سازی، میزان آسیب‌های فضای مجازی در یزد به حداقل برسد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..